سرپرست سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه از اعزام 9600 نفر در قالب اردوهای جهادی به مناطق محروم این استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۵۱۸۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲ 02 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا ، حسین قبادی بصیر ، با اشاره به اعزام 9600 نفر در قالب اردوهای جهادی به مناطق محروم این استان، اظهار کرد: این افراد در قالب 566 گروه جهادی به مناطق محروم و دور افتاده استان کرمانشاه اعزام شده اند.

قبادی بصیر سپس با اشاره به ماموریت های بسیج سازندگی در زمینه اجرای طرح های محرومیت زدایی در سطح روستاها و مناطق محروم، اظهار کرد: گروه های جهادی در عرصه‌های مختلف ورود کرده و تلاش می کنند تا مشکلات مناطق دورافتاده و محروم را تا حد توان خود حل کنند.

سرپرست سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در برخی از روستاهای استان عمق محرومیت خیلی بالا است، افزود: مجموعه بسیج سازندگی می کوشد تا سطح برخورداری مردم این مناطق را بالا ببرد.

وی با بیان اینکه قرارگاه محرومیت زدایی سپاه به دنبال انجام کارهای کوچک در مناطق محروم است، گفت: طی سالهای 92 تا 94 بیش از 12 میلیارد تومان از سوی قرارگاه محرومیت زدایی سپاه برای اجرای پروژه های محرومیت زدایی در مناطق محروم استان هزینه شده است.

قبادی بصیر اضافه کرد: از ابتدای سال 95 تا پایان شهریور ماه امسال نیز 32 طرح محرومیت زدایی با اعتبار دو میلیارد تومان در استان کرمانشاه اجرایی شده است.

سرپرست سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه با اشاره به ورود طرح‌های محرومیت زدایی سپاه به پروژه‌های بزرگتر از سال جاری، عنوان کرد: در شش ماهه باقیمانده امسال و شش ماهه نخست سال آینده 652 طرح با اعتبار قریب 20 میلیارد تومان برای اجرا در استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

وی سپس با اشاره به در نظر گرفته شدن اعتبار سه میلیارد تومانی برای اجرای طرح های زودبازده محرومیت زدایی در استان طی سال جاری گفت: تاکنون حدود یک میلیارد تومان از این اعتبارات جذب شده و کار جذب مابقی نیز در دست انجام است.

قبادی بصیر همچنین با اشاره به ورود بسیج سازندگی به موضوع ساخت خانه برای نیازمندان، اظهار کرد: قرار شده تا پایان امسال 67 واحد خانه نیازمند برای افراد تحت پوشش بهزیستی ساخته شود.

وی اضافه کرد: ساخت 300 واحد خانه نیازمند تا شش ماهه نخست سال آینده و با اولویت مناطق محروم در برنامه سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری علاج مشکلات کشور را در مدیریت و اقدام و عمل جهادی می‌دانند، گفت: با تکیه بر روحیه جهادی می توان بر مشکلات فائق آمد.

ضرورت بهره گیری از ظرفیت های بسیج مهندسین برای حل مشکلات بخش صنعت 

ابوذر انوری مسئول بسیج مهندسین صنعتی سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه، نیز در این نشست با اشاره به در برنامه بودن راه اندازی قرارگاه تحول در استان با نام قرارگاه شهید حشمت الله رضوان مدنی بیان کرد: این قرارگاه به صورت پایلوت در شهرستان پاوه و به منظور شناسایی ظرفیت های این شهرستان تشکیل شده و امیدواریم با تعمیم آن به استان بتوان گام مهمی را در راستای حل مشکلات بخش صنعت استان برداشت.

وی اظهار کرد: در استان کرمانشاه 1027 واحد صنعتی بزرگ، کوچک و متوسط داریم که 400 واحد آن راکد و نیمه فعال هستند که با تکیه بر ظرفیت های بسیج مهندسین می توان در جهت فعال شدن این واحدهای راکد و نیمه فعال اقدام کرد.

انوری افزود: در حال حاضر بیش از دوهزار نفر در استان کرمانشاه در عضویت بسیج مهندسین هستند.

برای رونق اقتصادی استان باید نقشه توسعه اقتصادی استان ترسیم شود

دکتر فرزاد امیری مدیر گروه مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی کرمانشاه نیز در این نشست توجه به بومی کردن، توجه به تولید داخلی، تاکید بر خلاقیت، بهینه سازی الگوی مصرف و توجه به صادرات را از راهکارهای حل مشکلات بخش صنعت این استان ارزیابی کرد.

وی افزود: برای رونق اقتصادی استان باید نقشه توسعه اقتصادی استان ترسیم شود.

وی با تاکید بر اینکه با عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی می توان بر مشکلات بخش صنعت فائق آمد، اضافه کرد: تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی بر سه اصل تولید، اشتغال و صادرات استوار است.

عضوهیئت علمی دانشگاه صنعتی کرمانشاه با اشاره به فاصله معنا دار آمار بیکاری در استان کرمانشاه با دیگر استان ها در سالهای اخیر، بر لزوم اندیشیده شدن سازوکاری برای مقابله با آمار بالای بیکاری در این استان تاکید کرد.





 
 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار