کد خبر: ۵۱۸۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱ 02 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمانشاه با اشاره به انتقاد برخی اصحاب رسانه از انتخابات روز گذشته خانه مطبوعات استان، گفت: همه کارها طبق قانون بوده و بارها در این زمینه اطلاعرسانی شده است.

به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،فریدون معتمدیان ، با اشاره به برگزاری انتخابات روز گذشته(دهم آبان) خانه مطبوعات استان، گفت: متاسفانه برخی دوستان از روی ناآگاهی از اساسنامه خانه مطبوعات و قوانین موجود در این زمینه اظهارنظرهایی می کنند که امیدواریم این اظهارنظرها صرفا از سر ناآگاهی بوده و نه عناد.

وی افزود: برای اینکه برخی ابهامات برای دوستان مرتفع شود ضرورت دیدم در این زمینه توضیحاتی ارائه دهم که موضوع برای دوستانی که مطالعه و بررسی نکرده و بدون اطلاع اظهار نظر می‌کنند روشن شود.

معتمدیان تصریح کرد: ساعت 10 صبح تا 12 ظهر روز گذشته (10 آبان) انتخابات خانه مطبوعات استان کرمانشاه به همراه چند استان دیگر بنابر درخواست معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد برگزار شد.

معتمدیان تصریح کرد: این انتخابات بجز در بحث بررسی مدارک به طور کامل از ابتدا تا انتها الکترونیکی بوده و خانه مطبوعات استان کرمانشاه در آن دخالتی ندارد.

وی با بیان اینکه مدت‌ها در خصوص زمان برگزاری این انتخابات و نحوه عضوگیری و کاندیدا شدن و شرکت در انتخابات اطلاع رسانی شده بود، گفت: اخبار خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها در این زمینه موجود است که بارها در زمینه تاریخ برگزاری و نحوه ثبت نام و شرکت در انتخابات خانه مطبوعات توضیح داده شده، کما اینکه وظیفه‌ای در این زمینه نداریم و افراد باید خود پیگیر شوند، اما برای اطلاع دوستان بارها از طریق رسانه‌های مختلف اطلاع رسانی کردیم.

معتمدیان  افزود: با توجه به اینکه سیستم ثبت نام در خانه مطبوعات استان الکترونیکی شده ضروری بود همه افراد اعم از اعضای فعلی خانه مطبوعات و افراد جدیدی که قصد عضویت در خانه مطبوعات را دارند با مراجعه به سایت خانه مطبوعات در سامانه ثبت نام می کردند. تمام شرایط و مدارک مورد نیاز ثبت‌نام هم در سامانه ذکر شده و ما هم بارها در این زمینه اطلاع‌رسانی کردیم.

معتمدیان تاکید کرد: علی‌رغم تاکید بسیار در خصوص ثبت نام طی یک سال گذشته، از زمان الکترونیکی شدن ثبت نام خانه مطبوعات تنها 23 نفر برای ثبت نام اقدام کردند.

وی افزود: این تعداد طی ماه اخیر به دلیل انتخابات خانه مطبوعات افزایش یافته و به 88 نفر رسید که متاسفانه از این تعداد تنها پرونده 43 نفر در سامانه تکمیل بوده و عضویت آنها قطعی شد.

معتمدیان تصریح کرد: بسیاری افراد پرونده آنها معطل تایید مدیر مسئول است و در این زمینه باید مدیرمسئول در سامانه عضو شده و پرونده خبرنگاران خود را تایید کند و تا زمان تایید مدیرمسئول پرونده خبرنگاران ناقص است.

وی افزود: مدیران مسئولی که خود معترضند حتی از ابتدایی ترین اصول اساسنامه و سایت ثبت نام خبر ندارند و باید خود ابتدا عضو شده و بعد پرونده خبرنگارانشان را تایید کنند.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: برخی دیگر از دوستان هم مدارک را جابجا ارسال کرده و به عنوان مثال به جای صفحه دوم شناسنامه صفحه آخر را ارسال کرده‌اند که همه این موارد نقص پرونده محسوب شده و براساس چارچوبی که سیستم دارد پرونده آنها تایید نمی‌شود. رفع این نواقص هم زمان‌بر نیست اما دوستان به خود زحمت ندادند که نواقص را شناخته و مرتفع کنند و بعد بدون اطلاع انتقاد هم می‌کنند.

معتمدیان تصریح کرد: در مجموع 88 نفر ثبت نام کردند که با بررسی مدارک، پرونده 43 نفر تایید و عضویت آنها قطعی شد. بنده که نمی‌توانم به زور از افراد التماس کنم که بیایند عضو یا کاندیدای انتخابات شوند. هر کس که شرایط را دارد می توانست در سایت ثبت‌نام کرده و کاندیدا شود.

وی افزود: از اهالی رسانه توقع این است که ابتدا بررسی و مطالعه کرده و آگاه شوند و بعد اظهار نظر کنند و یک تشکل صنفی را زیر سوال ببرند.

معتمدیان تصریح کرد: تضعیف جایگاه خانه مطبوعات قطعا به نفع اهالی رسانه نیست و خبرنگاران باید با اطلاع در این زمینه انتقاد کنند.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمانشاه اظهار کرد: برخی در خصوص اعضای منتخب خانه مطبوعات معترضند که در این زمینه هم بر اساس اساسنامه عمل شده است.

وی افزود: در بخش خبرنگاران سه نفر برای هیات مدیره نیاز بود که از آنجا که تنها دو نفر کاندیدا داشتیم و بر اساس اساسنامه، نفر دوم در بخش سرپرستی روزنامه های سراسری که بیشترین رای را داشت در این بخش انتخاب شد.

معتمدیان تصریح کرد: در بخش خبرگزاری هم کاندیدایی نداشتیم و نفر سوم در بخش مدیران مسئول در این بخش انتخاب شد که همه اینها بر اساس اساسنامه است.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمانشاه افزود: برای چندمین بار از همه اصحاب رسانه می خواهم با مراجعه به سایت خانه مطبوعات در سایت ثبت نام کرده و عضو خانه مطبوعات شوند.

وی افزود: برخی باید از تقابل با خانه مطبوعات دست برداشته و اگر توان رقابت دارند وارد میدان شوند و ثبت نام کنند و کاندیدا شوند و از این توهم توطئه بیرون بیایند و بدانند همه چیز روال قانونی دارد.  




منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار