گزارش اختصاص از تابناک؛
علی رغم وجود پتانسیل های بسیار بالای ورزشکاران در رشته های مختلف در شهرستان پاوه ، متاسفانه نبود برخی زیرساختهای ورزشی مشکل عمده ورزشکارانشهرستان پاوه می باشد.
کد خبر: ۵۲۱۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱ 09 November 2017
 به گزارش خبرنگارخبرگزاری تابناک؛به طور یقین نقش ورزش در رشد و اعتلای جامعه و نیز کاهش آسیب های اجماعی بر هیچ کسی پوشیده نیست. ورزش می‌تواند اقشار جامعه را با هر نگاه و دیدگاهی در کنار هم جمع کند و دارای ارزش بالایی است، ولی متاسفانه در شهرستان پاوه بدلیل وضعیت نامناسب مکانهای ورزشی انگونه که باید به آن توجه نشده است.

به گفته رئیس اداره ورزش و جوانان پاوه اکنون هزار و ۴۵۰ ورزشکار بیمه شده در این شهرستان مشغول فعالیت ورزشی هستند که از این تعداد ۴۰۰ نفر را بانوان تشکیل می دهند.هیوا حسینی کمبود اعتبارات دولتی و نبود حامی مالی را از موانع بر سر راه ورزش شهرستان پاوه می داند.

وجود استعدادهای ناب و افتخار آفرینی ورزشکاران شهرستان پاوه در این یک دهه در رشته های مختلف و گسترش موج تهاجمات فرهنگی و در معرض خطر بودن نوجوانان و جوانان این دیار می طلبد زیرساختهای فرسوده و سالنهای نامناسب پاوه با نگاه ویژه مسئولین و پیگیری نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی با تخصیص اعتبار ویژه بازسازی شود.سالن شهید عبدالله زاده یکی از سالنهای قدیمی ورزشی در سطح شهرستان پاوه می باشد که این روزها حال و روز مناسبی ندارد .نبود رختکن و نور مناسب ، فضای سرد و فعال نبودن 

سیستم های گرمایشی و سرمایشی ، هزینه اجاره بالا ، غیر تخصصی بودن سالن برای ورزش تکواندو، کمبود وسایل ویژه تمرین ، وضعیت بسیار نامناسب سرویس های بهداشتی ، فرسوده بودن دیوارهای سالن و خطرناک بودن آن ، فرسوده بودن کفپوش آن ، چند منظوره بودن آن و… را می توان از جمله کمبودها و ضرورت رسیدگی سریع به این سالن را داشت.

تکواندوکاران با استعداد پاوه که تصاویری از افتخار آفرینی دو تن از آنها (هژیر امینی پور ، نیما مراد خانی) در سطح استانی و کشوری در سالن نصب شده بود تنها گوشه بسیار کوچکی از کسب عناوین استانی و کشوری از ورزشکاران این دیار است که زیر نظر مربی اخلاق مدار و با سابقه پاوه استاد فرید بهرامی کار می کنند . و ضمن یاد گرفتن فنون و استعدادهای ناب ورزشی در رشته تکواند اخلاق و منش پهلوانی را یاد می گیرند.

استاد فرید یکی از مربیان محبوب شهرستان پاوه می باشد که همیشه یار و یاور ورزشکاران و شاگردانش بوده است . وی که علاوه بر وقف کردن زندگی اش در راه ورزش شهرستان پاوه حتی از شاگردان کم بضاعتش نیز شهریه نمیگیرد . تا با این اقدامش بتواند کمکی در خور توجه به ورزش کرده باشد.  حتی با وجود تحمل هزینه های بسیار اجاره سالن سنگر ورزش را رها نکرده است و قهرمانان ارزنده ای را تحویل جامعه داده است.

پس می طلبد مسئولان ورزش ، فرماندار ، نماینده محترم مردم در مجلس و سرمایه داران این دیار ضمن الگو پذیری از چنین مربیان اخلاق مداری با ورود به مقوله ورزش به کمک ورزشکاران این دیار بشتابند چون در حقیقت ورزش نقش کلیدی در کاهش آسیبهای اجتماعی و حتی امنیتی و… دارد.

امید می رود با توجه به جوانی و توجه ویژه نماینده اورامانات به موضوع جوانان و ورزش و با توجه به کمبود اعتبارات و دست خالی بودن اداره ورزش و جوانان پاوه بر اساس اینکه اورامانات و شهرستان پاوه از نقاط محروم کشور می باشد . نماینده محترم پیگیر جذب اعتبار و امکانات ویژه ای برای ورزشکاران شود و در اولین فرصت از زیرساختهای ورزشی شهرستان پاوه بازدیدی داشته باشد.


گزارش از فرهاد صالحی

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار