رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای توسعه پنج هزار هکتاری باغات استان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۵۲۲۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵ 12 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،خسرو شهبازی، اظهار کرد: 3400 هکتار از این باغات دیم و 1600 هکتار دیگر آبی خواهد بود، ضمن اینکه عمده باغات آبی از نوع باغات مدرن است.

شهبازی اعتبار لازم برای توسعه این میزان باغات در استان در سال جاری را 20 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در صورت تامین منابع مالی این میزان باغ به مجموعه باغات استان اضافه خواهند شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با اشاره به مصوب شدن تخصیص 10 میلیارد تومان از این اعتبارات تاکنون، اظهار کرد: هنوز این اعتبار تخصیص پیدا نکرده و امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات و منابع تسهیلاتی شاهد تحقق این هدف گذاری باشیم.

وی با اشاره به شناسایی مناطق مستعد احداث باغ در استان و انجام تمامی کارهای مربوط به آن، اضافه کرد: به محض تخصیص اعتبار کار کاشت نهال‌ها آغاز خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه این باغات در تمامی شهرستان های استان احداث خواهند شد، اضافه کرد: امسال قرار است انواع باغات آبی شامل گردو، بادام و انواع هسته داران و دانه داران در استان احداث شود، ضمن اینکه در باغات دیم در دست احداث استان نیز بادام دیم و انگور دیم کاشته خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه در ادامه مجموع سطح باغات استان کرمانشاه را 38 هزار و 708 هکتار عنوان کرد و افزود: 3426 هکتار از این باغات دیم و مابقی آبی هستند.

به گفته شهبازی حدود هزار هکتار از باغات آبی استان مدرن است. 

شهبازی گفت: بیشترین باغات استان کرمانشاه در شهرستانهای صحنه با 7747 هکتار و کرمانشاه با 6512 هکتار قرا دارند.

به گفته شهبازی سالانه بیش از 250 هزار تن انواع محصولات باغی در استان کرمانشاه تولید می شود.







منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار