استارت طرح مطالعاتي و عملياتی توليد هگزان پليمری در پالايشگاه كرمانشاه زده شد.
کد خبر: ۵۲۳۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵ 12 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا ، هگزان با گريد پليمري یا هگزان عاري از بنزن در صنايع پتروشيمي و روغن كشي  كاربرد بسياري دارد. 

در حال حاضر نياز كشور به اين محصول استراتژيك 30 هزار تن در سال است كه تمام آن از خارج از كشور تامين مي شود، اما با اجراي اين طرح در پالايشگاه كرمانشاه مي توان تا 10 هزار تن در سال تولید داشت.

طبق اعلام روابط عمومی پالايشگاه كرمانشاه، این واحد صنعتی به دليل داشتن واحد پنتان اين قابليت را دارد كه واحد هگزان پليمري را نيز در دل واحد پنتان خود راه اندازي كند.

يك شركت دانش بنيان داخلي از چند ماه پيش نمونه هايي از هگزان پالايشگاه كرمانشاه را گرفته و در موسسه تحقيقاتي خود به صورت پايلوت طرح مورد نظر را روی آن تست كرده كه خوشبختانه نتايج مثبتی داشته و در حال حاضر تمام تلاش اين مجموعه با همكاري شركت دانش بنيان بر اين است كه اين طرح را با بالاترين ظرفيت ممكن در پالايشگاه كرمانشاه به مرحله اجرا درآورد.

 انتظار می‌رود طی دو سال آینده واحد مذکور در پالایشگاه کرمانشاه به بهره برداری برسد.

پتروشيمي پليمر كرمانشاه در حال حاضر ساليانه به 2500 تن هگزان عاري از بنزن نياز دارد كه با راه اندازي اين واحد در پالايشگاه كرمانشاه تمام خوراك مورد نياز اين پتروشيمي بزرگ در داخل خود استان تامين خواهد شد.



منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار