سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم استفاده هوشمندانه از فضای مجازی، از خانواده‌ها خواست موبایل و تبلت را از دست فرزندانشان نگیرند.
کد خبر: ۵۲۳۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷ 12 November 2017
 به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا ، مهناز فتاحی در همایش کتاب و کتابخوانی که با حضور محسن هجری از نویسندگان مطرح کشور در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 
استان کرمانشاه برگزار شد، گفت: از موبایل و تبلت می‌توان بیشترین استفاده را برای کتابخوان بار آوردن کودکان و نوجوانان کرد.

فتاحی با بیان اینکه فضای مجازی منافاتی با مقوله کتاب و کتابخوانی ندارد، اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی می توان در جهت کتابخوان بار آوردن کودکان و نوجوانان گام برداشت.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با اشاره به رخنه فضای مجازی در تمامی حوزه‌ها و از جمله حوزه کتاب و کتاب‌خوانی گفت: امروز کتابهای مجازی، الکترونیکی و ... به عنوان نسل جدید کتاب‌ها توانسته اند جای پای خود  را تا حدودی در جامعه باز کنند و خانواده ها باید فرزندانشان را با مطالعه این نوع کتاب‌ها آشنا کنند.

فتاحی با بیان اینکه نمی توان فضای مجازی را صرفا بد دانست، از خانواده ها خواست تا شرایطی را مهیا کنند که فرزندانشان با موبایل و تبلت کتاب بخوانند.

وی کتابخوان بودن را در تجربه زندگی موفق تر اثرگذار دانست و افزود: کتاب می تواند نفش مهمی در تقویت روابط بین فردی، سخنوری و در مجموع آموزش زندگی کردن به کودکان و نوجوانان داشته باشد. 

فتاحی سپس با اشاره به پیشینه غنی کتاب و کتابخوانی در کشور، اظهار کرد: کتاب و کتابخوانی در بین ایرانیان ریشه‌ کهن دارد، تا جایی که می توان گفت خیلی از کشورهای دنیا ازجمله چین کتاب و کتاب خوانی را از ما تقلید کرده اند.

فتاحی با یادآوری اینکه سابقه نگارش کتاب در ایران اسلامی به گذشته های خیلی دور برمی گرددد و نمونه های بارز آن را در سنگ نوشته های موجود در کشور و استان کرمانشاه می توان نظاره گر بود، ابراز امیدواری کرد: با این پیشینه غنی کتابخوانی نسل آینده کشور نسلی کتابخوان بار بیایند.

فتاحی در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقه "با موبایلت تاثیرگذارترین کتاب زندگیت را معرفی کن" در سال گذشته، از کودکان و نوجوانان استان خواست تا اگر ایده ای در زمینه استفاده درست از فضای مجازی دارند، حتما آن را با مجموعه کانون پرورشی مطرح کنند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه کودکان و نوجوانان عضو کانون استان کرمانشاه سال گذشته 200 هزار جلد کتاب خوانده اند، کتابخوانی را جریانی مستمر در طول سال در مراکز کانون پرورشی دانست.

 به اجرا در آمدن 34 طرح کتابخوانی، انجام هشت پژوهش با محوریت کتاب و کتابخوانی و انجام بیش از 15 هزار فعالیت کتاب محور از جمله اقدام شده در سال گذشته در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه بود که فتاحی از آنها یاد کرد.

در این همایش که با حضور کودکان و نوجوان عضو مراکز کانون پرورشی و جمعی از مسئولین فرهنگی استان برگزار شد، از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی و برندگان کودک و نوجوان جایزه های بین المللی مسابقات نقاشی تقدیر شد.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار