استاندار کرمانشاه گفت: زلزله در 50 سال اخیر بی سابقه بوده و 12 هزار مسکن شهری و 5 هزار مسکن روستایی در زلزله ویران شده اند.
کد خبر: ۵۲۴۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰ 14 November 2017
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک مهندس بازوند در نشست ستاد بحران کشور که بعدازظهر امروز سه شنبه به ریاست دکتر روحانی رییس جمهور و با حضور وزیر نفت، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در استانداری کرمانشاه برگزار شد؛ اظهار داشت: زلزله کرمانشاه در 50 سال اخیر بی سابقه بوده و تلفات جانی و خسارات گسترده ای را در پی داشته است  15 هزار واحد خسارت هایی بین 20 درصد تا 70 درصد خسارت دیده اند. 

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون به دلیل پس لرزه های مداوم در منطقه، مردم سخت خواهان چادر و اسکان اضطراری هستند که باید تامین کنیم. در مرحله بعد باید به دنبال تهیه اسکان موقت برای مردم باشیم. 

 استاندار کرمانشاه تصریح کرد:در شرایط اضطراری فعلی باید یک مبلغ بلاعوض در اختیار زلزله زدگان قرار گیرد تا بخشی از مشکلاتشان را مرتفع کنند.

اظهار داشت:تسهیلاتی هم برای ساخت مسکن در اختیار مردم آسیب دیده قرار گیرد. البته باید روند اهدای تسهیلات درگیر بروکراسی بانک ها نشود و سریعتر در اختیار مردم قرار گیرد.
 
وی افزود:خسارت بسیار سنگینی به ساختمان های دولتی و خدمات رسان رسیده است و زیرساخت های آب و برق و گاز دچار آسیب جدی شده اند که ترمیم آن ها نیازمند اعتبارات لازم است.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد:استان برای ترمیم این آسیب ها و خسارت های گسترده نیازمند یک خط اعتباری مستقل است وبسیاری از واحدهای تولیدی و خدماتی منطقه دچار آسیب جدی شده اند و سخت نیازمند حمایت های اقتصادی و بخشودگی های مالیاتی دو ساله و تنفس های مالیاتی هستند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار