دبیر جشنواره ملی فیلم کوتاه آپادانا گفت: نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه آپادانا از ۸ لغایت ۱۴ آذر ماه امسال در مشهد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۲۵۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵ 15 November 2017
به گزارش تابناک : اسرافیل شیرازی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: در ماه پایانی سال 2017 که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده، نخستین جشنواره فیلم ملی کوتاه آپادانا با هدف دعوت به خردورزی در جهت رفع فقر محتوا در دو وجه تعلیمی و آرمانی سینما در مسیر بهتر زیستن برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره از 8 لغایت 14 آذر ماه امسال در دو بخش رقابتی و غیررقابتی با ماهیت هنری به میزبانی خراسان رضوی در سالن شهید اصغرزاده مشهد برگزار خواهد شد.

دبیر جشنواره ملی فیلم کوتاه آپادانا با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره، خاطرنشان کرد: از اهداف این جشنواره می‌توان به موضوعاتی همچون تثبت جایگاه فیلم کوتاه به عنوان سینمای مستقل و خردورز، فرهنگ‌سازی فرهنگ صرفه‌جویی و سبک درست زندگی در مصرف آب، توسعه گردشگری معنوی و تعمیم و ترویج فرهنگ رضوی در سینماگران و معرفی شهر مشهد و توانمندی‌ها و پتانسیل‌های آن به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام در سال 2017 بوده است اشاره کرد.

شیرازی تصریح کرد: در این جشنواره به ویژگی‌های مختلف تکنیکی در جهت تولید یک فیلم با محتوا و موضوعاتی حیاتی مهمی همچون نحوه مصرف آب پرداخته می‌شود و به جنبه‌های آموزشی به شکل ویژه توجه شده تا شاهد اثربخشی و اثرپذیری مطلوب‌تر باشیم.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار ارسالی خود را در موضوعات مصرف صحیح آب، مصرف بهینه آب و دیگر موضوعات شاخص مرتبط با این نعمت حیاتی ارسال کنند، تاکید کرد: تاکنون 111 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که بخشی از این آثار از استان‌های زلزله‌زده غرب کشور به‌ ویژه کرمانشاه بوده و از این تعداد اثر ارسالی 9 اثر با موضوع آب بوده و علاقمندان می‌توانند تا پایان آبان ماه آثار فیلم کوتاه خود را در راستای اهداف جشنواره در قالب داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی در دو بخش جنبی و مسابقه با مراجعه به آدرس اینترنتی festivalapadana.ir ارسال کنند.

دبیر جشنواره ملی فیلم کوتاه آپادانا در رابطه هدایای اهدایی به برگزیدگان این جشنواره، گفت: در انتهای این جشنواره برگزیدگان آثار با رای هیئت داوران معرفی می‌شوند و هدایای ارزنده‌ای برای برگزیدگان آثار در بخش‌های متخلف در نظر گرفته شده و تندیس و لوح افتخار جشنواره به بهترین فیلم، بهترین تهیه کننده، بهترین کارگردان، بهترین بازیگر آقا و خانم، بهترین فیلمنامه و بهترین تدوین و مبلغ 5 میلیون تومان به هر برگزیده اهدا می‌شود.

شیرازی گفت: نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه آپادانا با همکاری استانداری خراسان رضوی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، انجمن سیمانی جوانان ایران، شرکت آب و فاضلاب مشهد، حوزه هنری خراسان رضوی، پردیس سینمایی گلشن و موسسه سینمایی آپادانا برگزار می‌شود.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار