هادی آریانفر در گفتگو با تابناک:
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا گفت:۴هزار چادر برای زلزله زدگان تدارک دیده و۵۰ بالگردهای هوانیروز در نقاط صعب‌العبور مشغول امداد رسانی هستند.
کد خبر: ۵۲۵۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 16 November 2017
رامیر سرتیپ دوم هادی آریانفر در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری تابناک افزود:۶۰ کامیون مایحتاج عمومی مردم را آماده کردیم، که اقلام مورد نیاز حادثه دیدگان را در مقر ستاد بحران ارتش مستقر کرده و پرسنل ارتش در ستاد بحران شهر پل ذهاب مشغول تقسیم اقلام هستند.

وی خاطر نشان کرد:فرآیند آواربرداری همچنان ادامه دارد، ودر جهت ساماندهی و سازماندهی مردم و با توجه به محل سکونت حادثه دیدگان زلزله غرب کشور، تأکید بر این است که چادرهای اسکان در نزدیکی محل سکونتشان دایر شود.

امیر آریانفر با اشاره به برآورد خسارت به حادثه دیدگان زلزله غرب کشور، تصریح کرد: در نظر داریم تا یک برآورد خسارتی توسط پرسنل مهندسی ارتش انجام و به مسئولان مربوطه منعکس شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب ارتش با بیان اینکه بالگردهای هوانیروز به همراه هلال احمر به نقاط صعب‌العبور خدمت رسانی می‌کنند، بیان داشت: بالگردهای ما مشغول تدارک و امداد رسانی در مناطق سخت بوده و مصدومان را منتقل می‌کنند.

آریانفر اظهار داشت: درباره نوع بالگردهای موجود در منطقه، اظهار کرد: ۵۰ بالگرد هوانیروز در منطقه غرب کشور برای امداد رسانی حضور داشته و فعال هستند. هواپیماهای C130 ارتش از تهران اقلام مورد نیاز مردم را به کرمانشاه و مجروحان را به تهران منتقل می‌کند که روز گذشته ۳فروند پرواز داشته و امروز نیز ۲ فروند پرواز دارند.

وی درباره دستورات فرمانده نیروی زمینی ارتش در جهت امداد رسانی به حادثه دیدگان زلزله غرب کشور، تأکید کرد: امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش از روز حادثه در منطقه حضور داشته و شخصا برآورد وضعیت می‌کنند، در این راستا دستوراتی را مبنی بر حضور نیروهای تابع و امداد رسانی صادر کرده و منطقه را در جهت امداد رسانی به ۴ منطقه تقسیم‌بندی کردند و هر منطقه را به یکی از تیپ‌های نیروی زمینی ارتش واگذار کردند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه روند امدادرسانی با تجهیزات فنی و مهندسی در حال انجام است، اضافه کرد: در جلسات و هماهنگی‌هایی که با مسئولان مربوطه صورت گرفته مقرهایی را در قسمت‌های مختلف شهر برای امدادرسانی مستقر کردیم.

وی افزود: روز گذشته محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در منطقه و روستاهای دور افتاده حضور یافتند و با مردم ابراز همدردی کردند.

امیر آریانفر در پایان خاطرنشان کرد: بیشتر مایحتاج مردم حادثه دیده زلزله غرب کشور آب، پتو، تغذیه و چادر بوده و امیدواریم بتوانیم در جهت امداد رسانی خدمات بهتری به مردم منطقه ارایه دهیم.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار