یحیی ذائبی در گفتگو با تابناک:
کارشناس بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مردم مناطق زلزله زده که در چادر‌ها زندگی می‌کنند برای در امان ماندن از خفگی حتما گوشه‌ای از چادر را برای ورود جریان هوا باز بگذارند.
کد خبر: ۵۲۶۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱ 18 November 2017
یحیی ذائبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک افزود:باتوجه به شدت سرما در روز‌های آتی و به تبع استفاده از چراغ نفتیمردم مناطق زلزله زده برای در امان ماندن از خفگی گوشه‌ای از چادر را باز بگذارند یا وسایل گرمایشی با سوخت فسیلی در چادر‌ها به خاطر اینکه این نوع از وسایل گرم کننده دودکش ندارند و دراثر سوختن ناقص مواد سوختی درونشان باعث تولید گاز خطرناک و بی بوی منو اکسید کربن می‌شوند، موجب خفگی می‌شود. 

 ویخاطر نشان کرد: لازم است در هر جایی که چراغ‌های بدون دودکش مورد استفاده قرار می‌گیرند مسیر جریان هوای آزاد نیز برقرار باشد.

این کارشناس بهداشت محیط در ادامه به پیشگیری از وقوع بیماری‌های احتمالی پس از زلزله تاکید کرد و گفت: زلزله زدگان حتی الامکان از بطری‌های آب معدنی و یا تانکر‌های سیار آب آشامیدنی مشخص شده استفاده کنند و از قرار دادن بطری‌های آب معدنی در مقابل نور خورشید خودداری نمایند.

ذائبی جوشاندن حداقل چند دقیقه کنسرو‌ها را بسیار ضروری دانست و توصیه کرد از استفاده کردن کنسرو‌های کپک زده، بدون تاریخ و نیز قوطی‌های باد کرده خودداری کنند.

وی رعایت بهداشت فردی، شستشوی دستها، پوشاندن ظروف پس از شستشو، نگهداری درست از غذا‌های مازاد بر مصرف، خوردن غذای گرم، پوشاندن کودکان در مقابل سرما، برپایی چادر‌ها به دور از آوار‌ها و محل دفن حیوانات و نیز نگهداری دام‌های سالم به دور از محل اسکان و چادر‌ها را عوامل مهم و اساسی در سلامت مردم مناطق زلزله زده دانست.

این کارشناس بهداشت محیط چادر، پتو، وسایل گرمایشی نفتی، پیکنیک با سرشعله، گونی رولی و گونی سایز بزرگ، پلاستیک زباله بزرگ و رولی، پلاستیک گلخانه‌ای، برنج خشک، روغن، حبوبات، رب گوجه، کنسرو، تن‌ماهی و لباس‌های گرم را از جمله اولویت‌های امدادرسانی در روز‌های آتی دانست و از ماشین‌های حامل کمک‌های مردمی خواست برای جمع آوری و انتقال زباله‌ها در راه برگشت به محل‌های تعیین شده توسط شهرداری همیاری کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار