مدیرعامل شرکت نانو انرژی پیشرو بین الملل از اهدای 4 دستگاه پرژکتور خورشیدی تولید برق به مناطق زلزله زده غرب استان کرمانشاه خبر داد و گفت: این پروژکتورها تحویل هلال احمر شد.
کد خبر: ۵۲۶۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳ 18 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا،امیررضا زمانیان اظهار کرد: هر کدام از این پروژکتورها توانایی تولید 2500 لومن برق معادل یک لامپ 150 واتی را برای مدت 3 شبانه روز دارد. 

وی افزود: مهمترین کاربرد این پروژکتورها در مناطق روستایی و فاقد شبکه های برق و یا مناطقی است که شبکه برق رسانی آنها آسیب دیده و همچنین مناطق خسارت دیده از بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله است. 

زمانیان تاکید کرد: تولیدات این شرکت مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین سازمان پدافند غیر عامل کشور است و توانایی داریم در صورت نیاز جمعیت هلال احمر کشور به هر تعداد از این پروژکتورها تولید و با قیمت مناسب در اختیار این نهاد قرار دهیم. 

به گفته وی، این سیستم با استفاده از انرژی خورشیدی پاک برای محیط های باز بدون هیچگونه هزینه ای بابت خرید سیستم چراغ، کابل، اتصالات برقی، اجرای کابل کشی و شبکه ارتینگ و همچنین بدون پرداخت هزینه برق مصرفی است و از جمله مزایای این سیستم استفاده از کنترل سیستم هوشمند الکترونیک به منظور ایجاد امنیت، مراقبت و حفاظت در اطراف محدوده چراغ خورشیدی در طول تاریکی شب است. 

زمانیان گفت: این سیستم قابل نصب در خیابان ها، میادین، پارک ها، تمامی مناطق و 
فضاهای سبز و تفریحی، پروژه های ساخت و ساز بصورت موقت، تمامی محوطه های پارکینگ روباز، مزارع، پادگانهای نظامی و هر محیط سر باز که نیاز به روشنایی شب دارد. 

وی اضافه کرد: سیستم مستقل روشنایی هوشمند خورشیدی که محصول طراحی پنج ساله این شرکت در مجموعه علمی تحقیقاتی پارک علم و فناوری فارس است به عنوان یک اختراع و ابداع ، ثبت و ضبط شده است.

زمانیان با بیان اینکه روز گذشته هشت تریلر حامل کمک های مردمی و شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری فارس را به مناطق زلزله زده غرب استان کرمانشاه انتقال دادیم، یادآور شد: اکنون در حال توزیع این کمک ها میان مردم روستاهای سرپل ذهاب هستیم. 

مسئول کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه هم در خصوص پروژکتورهای اهدایی شرکت نانو انرژی پیشرو بین الملل فارس گفت: با توجه به نیاز جمعیت این سیستم های تامین برق در محوطه انبارهای هلال احمر در سرپل ذهاب، ازگله، سرمست و ثلاث باباجانی نصب و راه اندازی شد. 

مرتضی امجدیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به شرایط زمانی و موقعیت خاص این مناطق امکان استفاده از این سیستم ها برای تامین برق روستاهای آسیب دیده وجود نداشت لذا از این سیستم ها در انبارهای فاقد شبکه برق هلال احمر استفاده کرده ایم. 

به گزارش ایرنا، زلزله ای با قدرت 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه روی داد که 436 کشته و بیش از 10 هزار و 203 مصدوم داشته است. 

این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است. 

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، در این زلزله بیش از 31 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزیی شده است. 

در این زمین لرزه حدود 60 باب مدرسه ویران و به 70 باب مدرسه آسیب جدی وارد شده است. 

بنابر اعلام مسئولان استان کرمانشاه طی روزهای آینده و با انتقال دانش آموزان مدارس تخریب شده به مدارس سالم، دانش آموزان می توانند به کلاس های درس برگردند. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار