دبیرکارگروه مدیریت پسماند استان کرمانشاه از تعیین چند مکان برای تخلیه نخاله‌های ساختمانی و دفن زباله‌ها در مناطق زلزله زده استان خبر داد.
کد خبر: ۵۲۷۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶ 20 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،شهرام نادری، با بیان اینکه وضعیت پسماند مناطق زلزله در روزهای ابتدایی چندان مناسب نبود، گفت: با همکاری که بین بخش‌های مختلف از جمله شهرداری، ارتش، سپاه، محیط زیست به عنوان دستگاه ناظر و ... صورت گرفت، اکنون وضعیت مدیریت پسماند بهتر شده است.

وی ادامه داد: حتی تعدادی از سازمان‌های مردم نهاد هم برای جمع‌آوری زباله مناطق زلزله زده پای کار آمدند.

دبیر کارگروه مدیریت پسماند استان کرمانشاه با بیان اینکه چند محل برای دفن بهداشتی پسماندها مشخص شده، تاکید کرد: مواد قابل بازیافت شامل ظروف یکبار مصرف و ... نیز به مرکز بازیافت کرمانشاه خواهد رفت و اگر درآمدی هم داشته باشد به خود زلزله زدگان بر می‌گردد.

به گفته نادری مناطقی که برای دفن بهداشتی زباله‌ها مشخص شده خارج از محدوده مسکونی است تا مشکلی برای بهداشت و سلامت مردم ایجاد نشود.

وی در ادامه با بیان اینکه به دلیل تخریب ناشی از زلزله با حجم زیادی از نخاله‌های ساختمانی در مناطق شهری و روستایی مواجه هستیم، یادآوری کرد: مناطقی هم برای دپو نخاله‌ها مشخص شده تا فعلا از مناطق مسکونی دور شود.

دبیر کارگروه مدیریت پسماند استان کرمانشاه افزود: این نخاله‌ها اگر به خوبی مدیریت نشود ممکن است باعث تغییر مسیر آبراه‌ها و یا باعث وقوع سیلاب شود.

نادری اشاره‌ای هم به دفن بهداشتی تلفات دام و آبزیان در مناطق زلزله زده داشت و عنوان کرد: دام‌ها و آبزیان تلف شده نیز به صورت بهداشتی در مناطق مشخصی دفن شدند، زیرا ماندن آنها در مناطق زلزله زده بهداشت و سلامت مردم را تهدید می‌کند.

وی افزود: وجود انواع پسماند در مناطق زلزله زده نه تنها آلودگی بصری دارد، بلکه سلامت مردم را نیز به خطر می‌اندازد.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار