مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه از برآورد خسارت بیش از پنج میلیارد تومانی به شبکه کابل، تجهیزات مخابراتی و ساختمان مخابرات در مناطق زلزله زده خبر داد.
کد خبر: ۵۲۷۵۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 21 November 2017
به گزارش خبرگزرای تابناک به نقل از ایسنا،مهندس مسیب قبادیان ، با بیان اینکه نیروهای مخابراتی بلافاصله پس از وقوع زلزله به محل حادثه اعزام شدند، گفت: خوشبختانه تجربه‌ای که از زلزله‌های گذشته در استان‌های دیگر داشتیم موجب شد تا در زلزله اخیر استان با کمترین مشکل مواجه شویم.

وی افزود: بر اساس تجربه‌ای که داشتیم تجهیزات فنی از قبل به سازه های بتنی ثابت شد و این امر موجب شد در زلزله کمترین خسارت را دیده و کمترین میزان قطعی شبکه را داشته باشیم.

قبادیان تصریح کرد: بیشترین قطعی که ما در ساعات اولیه زلزله داشتیم ناشی از قطع برق منطقه بود.

وی خاطرنشان کرد: برخی تجهیزات مخابراتی اصلی تا سه روز برق اضطراری دارند، اما برای مراکز کم ظرفیت و سایت‌های موجود در شهر و اماکن عمومی معمولا از برق شهری و یا 

باطری استفاده می‌شود، بنابراین با قطع برق، این سایت‌ها و تجهیزات دچار مشکل شده و قطعی حادث می‌شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه با اشاره به 30 ساعت قطعی برق در مناطق زلزله زده، گفت: با گذشت چند ساعت از وقوع زلزله باطری برخی سایت‌ها به اتمام رسید و قطعی 

در شبکه پیش آمد.

وی افزود: در همین راستا در همان ساعات اولیه از استان‌های معین درخواست مولد برق کردیم که با ورود آنها به استان قطعی شبکه مرتفع و ارتباط شبکه به حالت اول بازگشت.

قبادیان با اشاره به افزایش ترافیک شبکه در ساعات اولیه پس از زلزله، گفت: به دلیل ورود نیروهای امدادگر و نیز نگرانی مردم برای اطلاع از حال بستگان و اوضاع منطقه، در همان ساعات 

اولیه زلزله با ترافیک بسیار شبکه مواجه شدیم و برای همین ظرفیت شبکه را به دو برابر افزایش دادیم.

وی افزود: همچنین با توجه به حجم ترافیک شبکه، هفت سایت پورتال همراه اول را در مبادی ورودی شهر و اماکن شلوغ و مراکز حساس مانند فرمانداری مستقر کردیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون وضعیت شبکه عادی است، گفت: در همان روز اول تمام مشکلات شبکه مرتفع و وضعیت ارتباط به حالت عادی بازگشت.

وی افزود: همچنین اینترنت نیز اختلالات جزیی داشت که در همان روز اول مرتفع شد و هم اکنون هم بحث ارتباط و هم بحث اینترنت در مناطق زلزله زده در حالت عادی است.

قبادیان تصریح کرد: در حال حاضر تیم‌های مخابراتی در منطقه حضور مستمر دارند و شبکه را به دقت رصد کرده و در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی برای رفع آن اقدام می‌کنند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه در ادامه از برآورد خسارت پنج میلیارد تومانی به شبکه کابل، تجهیزات مخابراتی و ساختمان مخابرات در مناطق زلزله زده خبر داد.

وی افزود: در مناطقی که به شدت تخریب شده، شبکه کابل هوایی و بخشی از شبکه زمینی خسارت دیده و دیوار ساختمان مراکز نیز آسیب دیده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار