مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به ورود اوقاف به سرمایه‌گذاری در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان، از افرادی که در حوزه شرکت‌های دانش بنیان طرح و ایده‌ای دارند و سرمایه لازم برای اجرایی کردن آن را ندارند، خواست به اوقاف مرجعه کنند.
کد خبر: ۵۲۷۵۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴ 21 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا ، حجت الاسلام آیت‌الله عباسیان در همایش "وقف، علم و فناوری" که امروز (۳۰ آبان) در پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به رویکرد اوقاف برای گرایش به سمت موضوع علم و فناوری در کشور عنوان کرد: دو موضوع توسعه فرهنگ وقف برای علم و فناوری و سرمایه‌گذاری موقوفات در شرکت‌های دانش بنیان دنبال می‌شود.

 وی سپس با بیان اینکه اوقاف تاکنون بیشتر سرمایه‌های خود را به سمت مسکن و ملک سوق داده، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده و با تاکیدات آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در تلاشیم تا سرمایه‌گذاری‌های اوقاف را به سمت سرمایه گذاری در حوزه شرکت های دانش بنیان سوق دهیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از همه افرادی که طرح و یا پروژه ای دارند و سرمایه لازم برای اجرایی کردن آن طرح و پروژه را ندارند، خواست با در دست داشتن طرح توجیهی به  ادارات اوقاف مراجعه کرده تا پس از انجام بررسی های کارشناسی سرمایه لازم برای اجرایی شدن پروژه ها در اختیار آنها قرار گیرد.

وی اضافه کرد: از افراد دارای طرح و ایده با توجیه اقتصادی بدون هیچ سقفی حمایت مالی می‌شود

عباسیان سپس با بیان اینکه وقف در طول تاریخ نقش مهمی را در ترویج علم و دانش داشته، بیان کرد: وقف اختصاص به حسینیه و مسجد و بقعه نداشته و توانسته در بخش های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی و ... نقش آفرینی کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به ماندگار بودن فرهنگ وقف در گذر زمان، عنوان کرد: باید امور به سمت وقفی شدن برود. به عنوان مثال اگر حوزه علمیه، دانشگاه، بیمارستان و یا هر مرکزی ساخته می شود موقوفاتی هم برای اداره آن در نظر گرفته شود تا آن مجموعه بتواند استقلال خود را حفظ کند.

وی با اشاره وقفی بودن دانشگاه های بزرگی مثل دانشگاه آکسفورد و یا جایزه نوبل، گفت: باید در استان نیز چنین موقوفاتی در نظر گرفته شود، چراکه به عنوان مثال اگر موقوفه ای برای اختصاص جایزه به فعال ترین پژوهشگر سال در استان نظر گرفته شود شاهد تحرک علمی داستان خواهیم بود.

عباسیان در ادامه با بیان اینکه باید در پارک های علم و فناوری موقوفاتی  برای اداره در نظر گرفته شود، از شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری خواست تا از فرهنگ وقف برای رسیدن به استقلال خود استفاده کنند.

عباسیان با بیان اینکه مدیریت موقوفات به خود واقفان سپرده خواهد شد، افزود: واقفان می تواند مسئولیت موقوفه خود را بر عهده گرفته و بر نحوه درآمدزایی و هزینه کردن آن نظارت داشته باشند.

عباسیان سپس دهه وقف را فرصتی برای تبلیغ فرهنگ وقف در جامعه برشمرد و عنوان کرد: امسال کلیه برنامه‌های دهه وقف لغو و هزینه های آن صرف کمک به زلزله‌زدگان شد.

عباسیان سپس با اشاره به شکست داعشیان، اظهار کرد: داعش مختص این عصر نیست و در اعصار مختلف گروه هایی با نام های مختلف برای نشان دادن چهره بدی از اسلام به جهانیان ظهور کرده و قطعا در آینده نیز گروه و یا گروه هایی با این اهداف تشکیل خواهند شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به نگرانی مستکبران از موج گرایش جهانیان به اسلام، اظهار کرد:  پیشرفت روز افزون تکنولوژی این هراس را بر دل مستکبرین دنیا انداخته که حقانیت اسلام به گوش جهانیان رسیده و شاهد گرایش جهانیان به اسلام باشند و همین موضوع باعث شده تا به فکر نشان دادن چهره زشتی از اسلام به جهانیان باشند.




منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار