اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در خصوص ضرورت دفن بهداشتی لاشه دام های تلف شده در زلزله بزرگ اخیر در مناطق غربی این استان اطلاعیه بهداشتی صادر کرد.
کد خبر: ۵۲۸۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷ 22 November 2017
به گزارش خبرگزرای تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه،  در این اطلاعیه  آمده است: با توجه به تلفات دام در مناطق زلزله زده،  در وهله اول باید حتما دام های تلف شده از زیر آوار خارج و در منطقه ای دور از مناطق مسکونی و منابع آب و رودخانه ها به صورت بهداشتی دفن شوند. 

این اطلاعیه می افزاید: در حال حاضر دام های مصدوم یا بیمار در مناطق زلزله زده توسط اکیپ های دامپزشکی دولتی و خصوصی به صورت رایگان درمان می شوند.

در ادامه اطلاعیه مذکور تصریح شده است: با توجه به اینکه باقی ماندن لاشه دام ها زیر آوار مخاطرات و آلودگی های زیست محیطی را به دنبال دارد، لذا دفن بهداشتی لاشه دام های تلف شده ضروری است و لازم است که اهالی روستاها و ارگان هایی که اقدام به آواربرداری 
در این مناطق می کنند به این موضوع توجه داشته باشند و در صورت مشاهده لاشه های تلف شده با سامانه تلفنی 1512 و سامانه پیامکی 100010001512 اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه تماس گرفته و مکان مورد نظر را به آنها اعلام کنند تا در اسرع وقت نسبت به دفن بهداشتی لاشه ها اقدام شود. 

در ادامه این اطلاعیه آمده است: برنامه های پایش و مراقبت انواع بیماری های دامی و قابل انتقال از دام به انسان در این مناطق ادامه خواهد داشت ضمن اینکه پس از مداوا و دفن بهداشتی تمام دام های تلف شده واکسن های لازم علیه بیماری های مشترک و دامی تدارک دیده شده و برای مابقی جمعیت دامی این منطقه تزریق می شود.

در این اطلاعیه بیان شده است: هم اکنون کار ضد عفونی مکان هایی که دام در آن تلف شده در حال انجام است و پس از ساماندهی وضعیت باز هم مجدد کار سمپاشی و ضدعفونی انجام خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار