کد خبر: ۵۲۹۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳ 25 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»شبکه دامپزشکی شهرستان اردکان اقدام به معدوم‌سازي بیش از  500 کیلوگرم گوشت غیر بهداشتی بلدرچین در اين شهرستان كرد.

اين فرآورده‌هاي غيربهداشتي در جريان بازديد كارشناسان دامپزشكي اردكان از مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی شهرستان به منظور اطمینان از سلامت منابع غذایی شهروندان و با هدف نظارت بر واحدهای تحت نظارت دامپزشکی، كشف و معدوم‌سازي شد.

در بازدید صورت گرفته از يكي  از واحدهاي عرضه با توجه به وضعیت ظاهری محموله‌ها، نمونه‌بردای از آن ها صورت گرفت و جهت انجام آزمایشات تخصصی بررسی و تشخیص انواع آلودگی به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان ارسال شد که با توجه به مثبت بودن نتایج مربوط به آلودگی سالمونلا محموله فوق‌الذکر ضبط و معدوم شد.

بروز علائم مسمویت غذایی از قبیل تب، دل درد، اسهال و حالت تهوع را از نشانه‌های مصرف فراورده های غذایی آلوده به میکروب سالمونلا است.

به شهروندان در اين باره توصیه می‌شود در صورتی که پس از مصرف هرگونه فراورده خام دامی علائم فوق‌الذکر را در خود یا اعضای خانواده‌شان مشاهده كردند، مراتب را جهت پیگیری و جلوگیری از تکرار این عارضه در سایر مصرف‌کنندگان به مراجع ذی صلاح از جمله کارشناسان دامپزشکی از طریق شماره تلفن 1512 اطلاع دهند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار