سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، تولید کانکس برای اسکان فوری زلزله زدگان استان کرمانشاه را به عهده گرفت.
کد خبر: ۵۲۹۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹ 25 November 2017
به گزارش خبرگزاری  تابناک به نقل ازموج، سلیمان پاک سرشت، معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در بازدید از مناطق زلزله زده غرب کشور ضمن اعلام این خبر گفت: در راستای سیاست های کلان این سازمان علاوه بر کمک به اسکان فوری هموطنان آسیب دیده، سازمان در نظر دارد تهدید زلزله را به فرصتی برای اشتغال مردم این خطه از کشور تبدیل کند.

وی ادامه داد: طراحی فرآیند تولید کانکس های استاندارد، یکی از قابلیت های سازمان فنی و حرفه ای است و با توجه به نیاز ضروری همه هموطنان زلزله زده، این کار به سرعت در حال انجام است. به‌گونه‌ای که اولین کانکس تولید شده در سرپل ذهاب آماده تحویل است .

پاک سرشت در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران که در استانداری کرمانشاه، با حضور علی ربیعی - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، و دیگر معاونان وی، استاندار کرمانشاه و دیگر مسئولان برگزار شد، خطاب به وزیر تعاون گفت: اجازه می خواهم اینجا به عنوان نماینده هموطنانم در غرب کشور به شما خیر مقدم عرض کنم و تشکر کنم از حساسیت و پیگیری جدی شما 

برای حل مشکلات زلزله زدگان. وی ضمن ارائه گزارش به شورای هماهنگی مدیریت بحران، افزود: اولین اقدام سازمان پس از وقوع زلزله ارائه خدمات امدادی بود. پس از آن اعزام تکنسین های همکار برای رفع نیازهای آنی از جمله در حوزه برق رسانی، جوشکاری تاسیسات بود.

او همچنین اشاره کرد: با توجه به توانمندی های سازمان اکنون تاسیس و راه اندازی دو کارگاه تولید کانکس را شروع کرده ایم. هدف از تاسیس این کارگاه‌ها، نخست ضرورت ایجاد اشتغال برای آسیب دیدگان است و دوم اینکه هزینه تولید کانکس در محل کمتر از هزینه خرید و انتقال آن از سایر نقاط کشور است.

سازمان آموزش فنی و حرفه ای تدارک و تامین کارگاه و نیروی متخصص تولید کانکس را بعهده می گیرد و برای سایر اقلام مورد نیاز از جمله مواد اولیه، نیروی انسانی و ... نیازمند یاری سایر دستگاههای اجرایی و نهادها و خیرین مردمی است .

رییس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور افزود: توان تولید و فنی سازمان و اراده جدی کارکنان ما به حدی است که می توانیم اشتغال پایدار را که خود زمینه ساز آرامش روحی و روانی برای آسیب دیدگان است ایجاد کنیم.

وی همچنین از آمادگی این سازمان برای مقاوم سازی و بازسازی بناهای تخریب شده خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار