نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: آنچه که امروز ایران را تبدیل به ابر قدرت منطقه کرده است، ایمان به خدا، صبر و استقامت است.
کد خبر: ۵۲۹۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸ 26 November 2017
به گزارش خبر گزاری تابناک به نقل از مهر، آیت الله مصطفی علما امروز یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز بسیج و بزرگداشت جانباختگان زلزله اخیر استان کرمانشاه، ضمن تسلیت به حاضرین و با اشاره به این اتفاق گفت: در قرآن باراها و بسیار زیاد در مورد صابرین یاد شده و خداوند در قرآن از صابرین تجلیل و تکریم می کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خطاب به مردم زلزله زده استان گفت: شما یک جور صبر کردید و مردم یک جور به وظیفه اشان عمل کردند.

وی با اشاره به کمک های مردم در زلزله اخیر گفت: این آقایی که از سازمان ملل آمد گفت نه در ایران و  نه در این منطقه بلکه در دنیا این حرکت و اقدام مردم بی‌سابقه است.

آیت الله علما افزود: اینها همه کشور ها می روند سر می زنند  و در این کارها با تجربه هستند و از نظر آنها این حرکت ملت ایران بی سابقه است.

وی با اشاره به حضور رهبر معظم انقلاب در نقاط زلزله زده افزود: شخص اول نظام نیز در این مناطق حاضر شدند و دستور موکد به مسئولین دادند تا این زلزله زدگان هر چه سریعتر سامان یابند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: رهبری حتی می فرمودند تا زمانی که این زلزله زدگان سامان نگیرند خیال من راحت نیست و همین هم در دنیا بی نظیر است که شخص اول یک نظام تشریف بیارند.

وی مصیب مذکور را مصیبت سنگینی دانست و تصریح کرد: اما مسئولین هم در این موضوع چه استانی و چه کشوری هیچ یک کوتاهی نکردند که خدا انشاالله به آنها اجر دهد.

آیت الله علما با اشاره به فرمایشات امیرالمومنین علی(ع) تاکید کرد: باید در مقابل این بلایا که بلایای طبیعی است و برای همه پیش می آید، صبر کرد و همه توان و قدرتمان را برای گذر از این موضوع به کار بگیریم.

وی تاکید کرد: ما باید واقعیت ها را بپذیریم، چرا که در چنین مواقعی است که انسان خودش را نشان می‌دهد و باید تسلیم خدای تبارک و تعالی و قضایا و مقدراتی که پیش می آید و جزئی از ایمان است، باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: رهبر کبیر انقلاب وقتی فرزند گرامیشان شهید شد، آن را لطف خدا می دانست.

وی گفت: ماها نمی دانیم و تشخیص نمی دهیم  لذا هر چه از طرف دوست رسد نیکوست و صبر نیز لباسی است که انسان را پخته می کند.

آیت الله علما با اشاره به پیروزی امت اسلامی در مقابل داعش در سوریه و عراق گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه اشان فرمودند این پیروزی جوابی به رئیس جمهور آمریکا بود.

وی تصریح کرد: همین بچه مسلمان ها، حزب الله، شهدای مدافع حرم و... با صبر و استقامتشان توانستند جوابگو باشند و توانستند به دنیا جواب دهند چرا که صبر قوی ترین لباسی است که انسان می تواند داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: آنهایی که رفتند، رحمت خداوند پشت سر آنهاست و آنها نیز که هستند باید به وظایفشان عمل کنند.

وی گفت: آنچه که امروز ایران را تبدیل به ابر قدرت منطقه کرده است، ایمان به خدا، صبر و استقامت است.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار