نخستین مسابقه سازه های کنسروی(Canstruction) ایران روزپنجشنبه به مدت 2 روز و با حضور 288نفر از 48تیم مراکز آموزش عالی کشور در دانشگاه فنی و حرفه ای یزد آغاز شد.
کد خبر: ۵۳۱۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷ 30 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»این رقابت ها در سالن ورزشی دانشکده فنی امام علی (ع) یزد برگزار می شود، شرکت کنندگان با استفاده از قوطی های کنسرو مواد غذایی سازه های مختلفی طراحی و درست می کنند.
به گزارش ایرنا، در حاشیه این مسابقه تیم دانشگاه فنی و حرفه ای سازه ای با افزون بر 300 هزار قوطی کنسرو درست می کند تا در کتاب رکوردهای گینس به ثبت جهانی برسد.
این رکورد اکنون با 240 هزار قوطی در اختیار طراحانی از کشور تایلند است.
در پایان این مسابقه ها بخشی از کنسروهای استفاده شده به مناطق زلزله زده غرب کشور و موسسه های خیریه ارسال می شود و از این طریق رقابت ها جنبه معنوی نیز خواهد داشت.
سید حیدر میرفخرالدینی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای یزد در باره این مسابقه به خبرنگار ایرنا گفت: رقابت های سازه های کنسروی همتی برای معرفی توانمدی های دانش طراحی ایران به دنیاست.
استان یزد با یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت 100 هزار دانشجو دارد که در 60 مرکز آموزش عالی تحصیل می کنند که از این تعداد، 12 هزار دانشجو در 101 رشته تحصیلی و در 9 دانشکده و آموزشکده شامل هفت واحد پسران و 2 واحد دختران در شهرهای یزد، میبد، اردکان، تفت، خاتم، ابرکوه و مهریز به تحصیل می پردازند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار