سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه به مناسبت چهلمین روز درگذشت جانباختگان زلزله 21 آبان‌ماه و به منظور کمک به زلزله‌زدگان شهرستان‌های زلزله‌زده استان کرمانشاه و ارج نهادن به هنر عکاسی و مستندسازیِ این اتفاق تلخ تاریخی، نمایشگاه عکس مستندی با این مضمون، برگزار می نماید.
کد خبر: ۵۳۱۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲ 30 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، به همین منظور طی فراخوانی از کلیه عکاسانی که در این حادثه اقدام به عکاسی در مناطق زلزله زده‌ کرمانشاه کرده‌اند دعوت شده است تا آثار خود را جهت درمعرض دید عموم قرارگرفتن در این نمایشگاه، حداکثر تا 15 آذرماه به آدرس ایمیل photozelzele@gmail.com ارسال نمایند.

بر اساس این گزارش، آثار عکاسان برای شرکت در نمایشگاهی که به مدت یک هفته از تاریخ شنبه دوم دیماه 1396 در محل «نگارخانه‌ی شهر» کرمانشاه واقع در چهارراه جوانشیر برگزار می شود، باید با حداثر کیفیت دوربین و بافرمت jpg باشند.

همچنین این گزارش حاکیست مطابق تصمیم کمیته برگزاری این نمایشگاه، شرکت برای تمام عکاسان آماتور و حرفه‌ای آزاد است و هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر 10عکس را در نمایشگاه شرکت دهد.
 
مدیر اداره هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمانشاه در این باره با تأکید بر اینکه فقط آثار مستند پذیرفته می‌شوند و هرگونه دخل و تصرف که سندیت عکس را مخدوش کند مجاز نیست، افزود: با این حال تصحیح نور و رنگ مجاز است و آثار  باتکنیکHDR، پانوراما و 360 نیز پذیرفته می‌شوند.

کیوان شمشیربیگی از شرکت کنندگان خواست عکس‌های خود را بدین ترتیب نام‌گذاری کنند: اگر نام عکاس سهیل قربانی است،  نخست نام‌خانوادگی، سپس نام و در آخر شماره ترتیب را بنویسند و ghorbanisoheil01  به همراه عکس‌های ارسالی، یک فایل word حاوی مشخصات صاحب اثر (نام و نام‌خانوادگی،شماره‌ ملی، تاریخ تولد، شماره‌ی تماس ثابت و همراه، آدرس پستی و ایمیل) و همچنین مشخصات هر اثر را شامل (عنوان، زمان و مکان عکس‌برداری) به همراه عکس از خود جهت شناسایی ارسال کنند. 

وی از عکاسان خواست از ارسال آثار غیر قابل نمایش در مکان عمومی خودداری و سعی کنند عکس‌ها را با عنوان ارائه نمایند.

به گفته شمشیربیگی تعداد آثار منتخب با توجّه به فضای گالری تعیین خواهد شد و به تمامی صاحبان آثار در نمایشگاه گواهی شرکت در نمایشگاه از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه اعطا می‌شود.

گفتنی است عایدات حاصل از این نمایشگاه و برنامه‌های دیگر در گام‌های بعدی، توسط کمیته برگزاری نمایشگاه، صرف کمک به زلزله‌زدگان خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار