رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: امروزه همپای با توسعه صنعت خودروسازی‌، معابر شهری کرمانشاه رشد نکرده است.
کد خبر: ۵۳۲۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 01 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،فضل‌الله شیری امروز ، با اشاره به مدیریت درون شهری، اظهار داشت: امروزه همپای با توسعه صنعت خودروسازی‌، معابر شهری کرمانشاه رشد نکرده است و در حال حاضر با عدم توازن تعداد وسائل نقلیه با ظرفیت معابر شهری مواجه شده‌ایم.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه افزود: از دهه 70 به بعد ما شاهد حجم تولید انبوهی از خودروها و عرضه آن به سطح معابر شهر بوده‌ایم و از طرفی معابر ما متناسب با این حجم از خودروها توسعه و رشد نکرده است.

وی تاکید کرد: همین عدم توازن در حال حاضر زمینه بسیاری از مشکلات ترافیک را فراهم آورده است، به گونه‌ای که در ساعات پیک ترافیک در برخی خیابان‌های هسته مرکزی شهر شاهد 
راهبندان و تاخیر در عبور‌ومرور و تراکم شدید خودرو‌ها هستیم.

شیری گفت: در حال حاضر ساعات اوج و پیک ترافیک در معابر درون شهری استان از ساعت 10 الی 12 و بعداز‌ظهرها از ساعت 17 الی  19 خصوصا در هسته مرکزی شهر کرمانشاه است.

این مقام انتطامی تصریح کرد: زیرساخت‌های نامناسب شهری و وجود برخی اصناف ترافیک‌زا در هسته مرکزی با وجود گذشت سال‌ها موجب تشدید این موضوع  شده است.

وی ادامه داد: حتی خیلی از شهرهای کوچک در کشور و استان امروزه مشکل نقل مکان مشاغل مزاحم به حاشیه شهر حل شده است‌، اما  جای تأسف است و تعجب دارد که در کلانشهر کرمانشاه هنوز ما شاهد حضور مشاغل مزاحم حتی در هسته مرکزی و بازار کرمانشاه هستیم.

استفاده از حمل ونقل عمومی توصیه شیری به شهروندان و رانندگان برای فرار از این ترافیک لجام گسیخته شهر به‌خصوص در ساعات پیک ترافیک بود و افزود: چاره‌ای جزو مدیریت سفرهای درون شهری نداریم و لازم است طوری سفرهای کوتاه درون‌شهری خود را تنظیم کنیم تا شاهد ترافیکی روان در معابر شهری باشیم
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار