رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه گفت: تاکنون تلفات مشکوک ناشی از آنفلوآنزای پرندگان در حیات وحش استان نداشته‌ایم.
کد خبر: ۵۳۲۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸ 02 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،جعفر حاصلی  ، اظهار کرد: پایش حیات وحش از نظر آنفلوآنزای پرندگان به صورت مستمر انجام می‌شود و در این فصل که شروع مهاجرت پرندگان را داریم با جدیت بیشتری انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه عمده این پایش در محل تمرکز پرندگان وحشی و مهاجر خواهد بود، یادآوری کرد: تاکنون موردی از تلفات و یا بیماری آنفلوآنزای پرندگان نداشته ایم.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه تاکید کرد: حتی در سال گذشته هم خصوصا در محدوده تالاب هشیلان که محل اصلی حضور پرندگان مهاجر است تلفات مشکوکی بر اثر بیماری مشاهده نشد.

به گفته حاصلی، مردم هم در صورت مشاهده مورد مشکوک از تلفات پرندگان باید از دست زدن به آن خودداری کنند و مراتب را به محیط زیست یا اداره کل دامپزشکی اطلاع دهند.

وی با اشاره به لزوم دور نگاه داشتن طیور بومی و صنعتی از پرندگان وحشی و مهاجر، تاکید کرد: طیور صنعتی قطعا هیچ ارتباطی با این گونه‌ها ندارند و مشکل ما در خصوص طیور بومی و بویژه در روستاها است که باید تا حد امکان از تماس با پرندگان وحشی دور نگه داشته شوند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه در ادامه اوج حضور پرندگان مهاجر در استان کرمانشاه را نیز مربوط به دی ماه دانست که سرشماری پرندگان نیز در همین ایام انجام خواهد شد.

حاصلی آغاز سرشماری پرندگان مهاجر را نیز از هشتم دی اعلام کرد که به مدت یک ماه و تا هشتم بهمن ادامه دارد.

وی تعداد سایت‌های اصلی که عمده حضور پرندگان مهاجر را دارد و سرشماری در آن انجام می‌شود را 22 سایت عنوان کرد. 


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار