رئیس اداره جهاد کشاورزی روانسر گفت: سالانه حدود ۳۵۰۰ هکتار از اراضی دیم روانسر به کشت نخود پاییزه اختصاص می‌یابد.
کد خبر: ۵۳۲۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ 02 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر،کریمی، اظهار داشت: نظر به اهمیت تناوب در اراضی دیم که اغلب اراضی کشاورزی را شامل میگردد  و همچنین اهمیت کشت حبوبات در تناوب با غلات بدلیل افزایش عملکرد و کنترل آفات و بیماریها و کنترل علفهای هرز که غالب هزینه ها را در زراعت کم بهره دیم به خود اختصاص می دهد و به تبع آن کاهش مصرف سموم شیمیایی شهرستان روانسر در این همیشه پیشرو وطلایه دار کشت نخود پاییزه در میان شهرستانهای استان وجز شهرستانهای برتر کشور عزیزمان ایران است.

وی گفت: سالانه حدود ۳۵۰۰ هکتار از اراضی دیم روانسر به کشت نخود پاییزه اختصاص داده میشود که به گواه همه بازدید کنندگان که از تمامی نقاط استان واستانهای همسایه از بهترین اراضی کشت به جهت نحوه کشت و مکانیزه بودن آن بوده است غیر از کشت پاییزه این محصول سالانه چیزی در حدود ۱۳۰۰۰ هکتار دیگر نیز زیر کشت بهاره نخود می‌رود.

کریمی بیان کرد: تمامی کشت های پاییزه و بهاره در این شهرستان بصورت مکانیزه کشت میگردد که همین امر وجه تمایز اصلی این کشت با کشت نخود درسایر شهرستانها است.

وی افزود: عملکرد مناسب این محصول باعث شده استقبال برای کشت در سنوات آتی بیشتر وهمچنین بومی کردن فنون کشت و تولید ماشین آلات داشت به نظر کارشناسان این شهرستان از نکات مهمی است که کشت این محصول را مطلوب و شاخص نموده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار