مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از ادامه‌دار بودن کار پایش و مراقبت از مزارع پرورش ماهی منطقه زلزله‌زده ریجاب خبر داد.
کد خبر: ۵۳۳۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱ 03 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،دکتر پگاه رستمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشا، با اشاره به پاکسازی مزارع پرورش ماهی ریجاب و جمع آوری کامل ماهی‌های تلف شده، اظهار کرد: در حال حاضر کار پایش و مراقبت از این مزارع پرورش ماهی در حال انجام است.

رستمی با اشاره به اینکه ماهی‌های باقیمانده در مزارع پرورش ماهی ریجاب در پی زلزله 7.3 ریشتری به شدت با استرس مواجه شده‌اند، گفت: علاوه بر زلزله، گل آلود شدن آب نیز باعث 

وارد آمدن استرس زیادی به ماهی‌ها شده که این استرس‌ها احتمال بروز انواع بیماریهای مرتبط با آبزیان شامل افت سیستم ایمنی و بیماری‌هایی ویروسی، باکتریایی و... را برای ماهی‌های باقیمانده بیشتر می کند.

مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از پرورش دهندگان مزارع پرورش ماهی خواست تا آب را به صورت مدوام ضدعفونی کرده و این 

کار را حداقل هفته‌ای یکبار انجام دهند.

وی اضافه کرد: پرورش دهندگان ماهی باید غذاهای باکیفیت بالا به ماهی ها داده و از داروهای محرک و تقویت کننده سیستم ایمنی مثل ویتامین C  و پروبیوتیک‌ها در مزارع پرورشی خود استفاده کنند تا ماهی ها شرایط استرس را سپری کرده و پس از تکمیل فاز رشد آماده عرضه به بازار شوند.

رستمی سپس رهاسازی بچه ماهی را منوط به تخلیه کامل استخرهای پرورش ماهی و خشک کردن کامل و ضدعفونی آنها دانست و افزود: تا زمانی که این اقدامات صورت نگیرد پرورش دهندگان نباید اقدام به رها سازی مجدد بچه ماهی در استخرها کنند.

مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: بین 90 تا 100 مزرعه پرورش ماهی ریجاب قبل از وقوع زلزله فعال بودند که تعدادی از این مزارع در جریان زلزله 7.3 ریشتری تخریب و ماهی‌های آنها تلف شد.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار