به گفته معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تاکنون هیچ موردی از شیوع شپش بین دانش آموزان استان گزارش نشده است.
کد خبر: ۵۳۳۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳ 03 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا، سلمان محمدی، با اشاره به اجرای طرح غربالگری شپش سر بین دانش‌آموزان اظهار کرد: با شروع فصل سرما احتمال شیوع شپش بین افراد و به ویژه دانش‌آموزان بیشتر می‌شود و همین مسئله لزوم غربالگری‌ را بیشتر می‌کند.

محمدی با اشاره به اینکه یک دوره آموزشی ضمن خدمت برای مدیران مدارس استان در راستای آشنایی با شیوع شپش سر بین دانش‌آموزان برگزار شده گفت: تلاش شده تا با بالا بردن سطح آگاهی مدیران مدارس و انتقال این آگاهی ها به دانش آموزان و نهایتا آموزش دانش آموزان برای رعایت مسائل بهداشتی، از ابتلای آنها به شپش سر جلوگیری شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه خارش سر مهمترین نشانه شیوع شپش بین دانش‌آموزان است، از دانش‌آموزان خواست در صورتی که خارش سر دارند، حتما این موضوع را به خانواده‌ خود و یا مربیان بهداشت مدارس اطلاع دهند تا بررسی های لازم به منظور شناسایی زودهنگام شپش در موی سرشان انجام شود.

وی از مربیان بهداشت، معلم‌ها و مسئولین مدارس نیز تقاضا کرد: هرگونه شیوع شپش در بین دانش‌آموزان را به منظور انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع بین دانش‌آموزان مدرسه به اداره کل منعکس کنند.

محمدی همچنین از خانواده‌ها خواست تا مراقبت‌های لازم را به منظور پیشگیری از شیوع شپش در موی سر فرزندانشان داشته باشند.

محمدی با بیان اینکه دانش آموزان در طول سال بارها توسط مربیان بهداشت از نظر ابعاد مختلف مثل بروز شپش پایش می‌شوند، گفت: این ارزیابی‌ها به صورت مستمر و روزانه انجام می‌شوند. 

محمدی با اشاره به حضور 180 نفر به عنوان مربی بهداشت در مدارس استان، عنوان کرد: در روستاها کارهای مربوط به ارزیابی بهداشتی دانش‌آموزان توسط بهیاران انجام می‌شود.

محمدی اضافه کرد: رعایت مسائل بهداشت فردی از راهکارهای مقابله با بروز احتمالی شپش بین افراد است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار