عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خواستار تسریع در ارائه لایحه بودجه سال 97 به مجلس شورای اسلامی شد.
کد خبر: ۵۳۳۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴ 03 December 2017
    به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،عبدالرضا مصری ، اظهار کرد: بر اساس قانون دولت موظف است تا 15 آذر لایحه بودجه را به مجلس بدهد تا فرصت کافی برای بررسی آن در مجلس وجود داشته باشد. مجلس نیز تا پایان سال زمان دارد بررسی‌های کلی و تخصصی بودجه را انجام دهد و در نهایت بودجه در مجلس تصویب شود تا به شورای نگهبان برود.
        نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت یازدهم در برخی سال‌ها بودجه را به موقع تحویل داده و در برخی سال‌ها نیز تاخیر داشته، یادآوری کرد: در شرایطی که بودجه به موقع تصویب شود، دولت پس از آن وقت دارد آیین نامه‌های قانون بودجه را نیز تعیین کند تا در نهایت بودجه به سال جدید برسد.
            مصری با تاکید بر اینکه تمام دریافت‌ها و پرداخت‌های دولت حتی پرداخت حقوق کارکنان نیز باید بر اساس قانون بودجه باشد، خاطرنشان کرد: تاخیر در تصویب بودجه دریافت و پرداخت‌ها را با مشکل مواجه می‌کند و دولت باید تقاضای بودجه یک دوازدهم یا دو دوازدهم بدهد.
                وی معتقد است، تاخیر در آوردن لایحه بودجه به مجلس باعث می‌شود دولت عملا دو تا سه ماه زمان را برای عملیات اجرایی از دست بدهیم.
                    رییس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در ادامه با انتقاد از سهم پایین اعتبارات عمرانی از بودجه کشور،گفت: بیش از 95 درصد بودجه کشور ما صرف امور جاری، هزینه‌ها، حقوق کارمندان و ... می‌شود و عملا چیزی برای بخش عمرانی نمی‌ماند.
                        وی  افزود: اگر مبلغی اندکی هم برای اعتبارات عمرانی در نظر گرفته می‌شود عمدتا به صورت اوراق مشارکت است که فقط ایجاد بدهی برای کشور می‌کند و سال دیگر باید 10 تا 20 درصد اضافه‌تر پرداخت شود.
                            مصری تدوین بودجه بر اساس واقعیات را نیز از دیگر مواردی دانست که حتما باید در لایحه بودجه لحاظ شود و خاطرنشان کرد: درآمدها و هزینه‌های دولت باید در بودجه واقعی دیده شود تا در پایان سال با کسری بودجه مواجه نشویم.
                                وی در ادامه از پیگیری برای افزایش سهم استان کرمانشاه از بودجه سال 97 یاد کرد و ادامه داد: به دنبال ایجاد یک ردیف اختصاصی در بودجه سال 97 برای بازسازی زیرساخت‌های مناطق زلزله هستیم  تا بتوانیم بخش قابل توجهی از آسیب‌هایی که وارد شده را جبران کنیم.
                                مصری در خصوص پیگیری مدیران استان برای گرفتن سهم مناسب از بودجه سال 97 و لحاظ شدن پروژه‌های مهم استان نیز افزود: بارها اعلام کردیم که مدیران تا پایان شهریور فرصت اثرگذاری در بودجه را دارند و وقتی که بودجه وارد مجلس شود فقط یک تا دو درصد تغییر می‌کند و پیشنهادات منطقه‌ای و استانی برای بودجه در مجلس چندان رای نمی‌آورد، اما متاسفانه پیگیری مدیران بسیار کم و محدود بود. 


                                    منبع: ایسنا
                                    اشتراک گذاری
                                    نظر شما
                                    نام:
                                    ایمیل:
                                    * نظر:
                                    * :
                                    آخرین اخبار