مدیرکل دفتر بازسازی بنیاد مسکن کشور با اشاره به اتمام ارزیابی واحدهای خسارت دیده در زلزله کرمانشاه گفت: با ارزیابی 94 هزار واحد، تعداد واحدهای خسارت دیده در زلزله از 30هزار واحد به بیش از 50 هزار واحد افزایش یافت.
کد خبر: ۵۳۴۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳ 05 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،مجید جودی ، با بیان اینکه کار ارزیابی واحدهای خسارت دیده در زلزله کرمانشاه تقریبا به پایان رسیده است، گفت: 94 هزار و 178 واحد در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ارزیابی شده است.

وی افزود: با پایان کار ارزیابی طی دو روز پایش نهایی آمار صورت گرفته و سپس برای اصلاح مصوبه اولیه به هیات دولت فرستاده می‌شود.

50 هزار واحد خسارت دیده و تخریب شدند

جودی تصریح کرد: در برآوردهای اولیه خسارت و تخریب 30 هزار و 500 واحد در نظر گرفته شد، اما هم اکنون با بررسی و ارزیابی دقیق، تعداد واحدهای خسارت دیده و تخریب شده استان به بیش از 50 هزار واحد افزایش یافته است.

وی افزود: در برآور اولیه تخریب یازده هزار واحد در روستا را داشتیم که باید مجددا از نو ساخته شود، اما در ارزیابی دقیقی که صورت گرفته این تعداد به دو برابر افزایش یافته و به 22 هزار واحد رسیده است.

جودی تصریح کرد: در خصوص واحدهای تخریبی شهرها نیز برآورد اولیه تخریب 4500 واحد بود که باید از نو ساخته شود که این تعداد به شش هزار واحد افزایش یافته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی صورت گرفته همچنین 25 هزار واحد نیازمند مرمت هستند.

مدیرکل دفتر بازسازی بنیاد مسکن کشور افزود: در مجموع در ارزیابی صورت گرفته حدود 53 هزار واحد خسارت دیدند که از این تعداد 28 هزار واحد تخریب شده و نیاز به بازسازی مجدد دارند.

"اسکان موقت" یک ماه دیگر به پایان می‌رسد/ کمبودی در زمینه "کانکس" نداریم

جودی در ادامه با بیان اینکه کار اسکان موقت به سرعت در حال انجام است، گفت: در بحث روستاها با قرارگاه خاتم(ص) در زمینه بحث ساخت و نصب کانکس قرارداد بستیم و مقرر شد که قرارگاه هشت هزار کانکس بسازد.

وی افزود: در حال حاضر کار جانمایی 7400 کانکس در روستاها انجام شده، 4700 سکو برای نصب کانکس ساخته شده و 500 کانکس به طور کامل توسط قرارگاه ساخته و تکمیل شده است.

جودی تصریح کرد: سرعت کار قرارگاه روز به روز در حال افزایش است و با این روند تا یک ماه دیگر هشت هزار کانکس در روستاها نصب می شود.

مدیرکل دفتر بازسازی بنیاد مسکن کشور خاطرنشان کرد: تامین حدود 500 تا 600  کانکس دیگر در روستاها را خود ما انجام می‌دهیم که کار آن در حال انجام است.

وی افزود: برآورد ما این است که در روستاها نیاز به یازده هزار کانکس داشته باشیم.

جودی افزود: در بحث شهر وضعیت متفاوت است و در کنار کانکس بحث پرداخت اجاره بها برای اسکان موقت مطرح است، به طوری که خانوار جایی در شهر یا جای دیگر اجاره کرده و هزینه اجاره را پرداخت کنیم.

وی تصریح کرد: ترجیح ما در شهر به جای نصب کانکس، بحث پرداخت اجاره بها است، زیرا محل نصب کانکس در شهر به سختی فراهم شده و از طرفی با ساخت واحد دائم کانکس به کار اهالی شهر نمی‌آید، اما در روستا بعدها می‌تواند به عنوان انباری استفاده شود.

جودی با بیان اینکه هیچ کمبودی در زمینه کانکس نداریم گفت: درشهر هرکس کانکس بخواهد در اختیار او قرار می‌گیرد و نزدیک محل زندگی خانوار نصب می‌شود.

مدیرکل دفتر بازسازی بنیاد مسکن کشور تصریح کرد: با توجه به روند اقدامات صورت گرفته پیش بینی ما این است ظرف یک ماه آینده بحث اسکان موقت به سرانجام برسد.

تا پایان سال آینده عمده واحدهای خسارت دیده ساخته می‌شود

جودی در ادامه با بیان اینکه کار اسکان دائم نیز در حال انجام است، گفت: در روستاها 186 واحد کار پی کنی ساختمان را نیز شروع کرده اند و در شهرها نیز از همین هفته کار ساخت واحدهای دائم شروع می‌شود.

مدیرکل دفتر بازسازی بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه 25 هزار واحد نیازمند تعمیر و مرمت هستند، گفت: تمام تلاش ما این است که ظرف یک یا دو ماه آینده تسهیلات تعمیر و کمک بلاعوض در اختیار این خانوارها قرار گیرد تا هرچه سریعتر در واحدهایشان اسکان یابند.

وی افزود: افرادی که خانه آنها نیازمند تعمیر است کانکس دریافت نمی کنند و به سرعت پیگیر هستیم که تسهیلات در اختیار این افراد قرار گیرد تا از چادرها به خانه های خود بروند.

جودی تصریح کرد: تاکنون 1986 نفر جهت دریافت تسهیلات تعمیر به بانک معرفی شده و ظرف 10 روز آینده همه افراد معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه بحث اسکان دائم دست خود مردم است، گفت: ما تسهیلات و مصالح در اختیار مردم قرار می‌دهیم و آنها خود می سازند و امیدواریم مردم سریع پای کار آمده و واحدها را بسازند.

جودی افزود: با توجه به تجربه ای که در این زمینه داریم پیش بینی می‌شود تا پایان سال آینده عمده واحدهای تخریب شده در مناطق زلزله زده ساخته شود.

افرادی که "کانکس" می‌گیرند فقط کمک بلاعوض "اسکان موقت" دریافت نمی‌کنند

مدیرکل دفتر بازسازی بنیاد مسکن کشور در ادامه در بحث کمک های بلاعوض گفت: برای اسکان موقت مبلغ پنج میلیون تومان در شهر و سه میلیون تومان در روستا در نظر گرفته شده که خانوارهایی که کانکس دریافت کنند کمک بلاعوض موقت را دریافت نمی کنند.

جودی افزود: کمک بلاعوض اسکان دائم نیز در شهر شش میلیون تومان و در روستا پنج میلیون تومان در نظر گرفته شده که این مبلغ چه در صورت دریافت و چه عدم دریافت کانکس به خانوارهای زلزله زده تعلق می‌گیرد.
 



 
 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار