مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: هم اکنون حدود 693 میلیون مترمکعب آب پشت هشت سد استان ذخیره داریم که برای این فصل از سال رقم مناسبی است.
کد خبر: ۵۳۴۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶ 05 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،کیاست امیریان، اظهار کرد: هم اکنون از 830 میلیون مترمکعب ظرفیت سدهای استان کرمانشاه 693 میلیون مترمکعب آن پر و بیانگر وضعیت مناسبی است.

وی بیشترین ذخیره را مربوط به سد گاوشان دانست و افزود: این میزان ذخیره مربوط به هشت سد گاوشان، تنگ حمام، گیلانغرب، آزادی، سراب گیلانغرب، زاگرس، سلیمانشاه و شیان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه یادآوری کرد: میزان ذخیره سد "داریان" در این ارقام به حساب نیامده است.

امیریان ابراز امیدواری کرد، با بارندگی‌هایی که در فصل بارش پیش رو داریم وضعیت ذخیره سدهای استان از این میزان هم بیشتر شود.

وی میانگین بارش‌های استان در سال آبی جاری را نیز 55.8 میلی‌متر اعلام کرد و گفت: این میزان در مدت مشابه سال گذشته 2.5 میلی‌متر بوده و نسبت به سال قبل رشد حدود 210 درصدی را شاهد هستیم.

به گفته این مسئول، میزان بارش‌های امسال نسبت به میانگین بلندمدت با 90 میلی متر بارش، حدود 38 درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه میزان بارش‌های پاییز امسال همانطور که پیش بینی شده بود تاکنون نزدیک به نرمال و البته مقداری کمتر است، ابراز امیدواری کرد، در زمان باقی مانده تا پایان فصل پاییز، بارندگی‌های بهتری داشته باشیم.

امیریان در خصوص تاثیر بارندگی بر منابع آبی نیز عنوان کرد: بارش باران تاثیر خود را به سرعت در ذخایر آبی و افزایش ورودی سدها نشان می دهد، اما اثرگذاری برف دیرتر اما پایدارتر است.

وی خاطرنشان کرد: بارش‌هایی که به صورت برف است حتی تا فصل گرما هم پایدار هستند و به تدریج باعث افزایش میزان ذخایر آبی خواهد شد. 


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار