کد خبر: ۵۳۵۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 09 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی شبکه دامپزشکی شهرستان بافق از ضبط و معدوم سازی بیش از ۴۵۰ کیلو‌گرم فراورده خام دامی در شهرستان بافق خبر داد.
 دكتر «فرزانه سالاري» در اين باره گفت: در بازدیدهای دوره‌ای صورت گرفته توسط بازرسان بهداشتی شبکه دامپزشکی از مراکز عرضه و فروش فراورده های خام دامی از جمله قصابی‌ها، مرغ‌فروشی‌ها و کشتارگاه دام شهرستان بیش از ۴۵۰ کیلو گرم انواع فراورده‌های گوشتی آلوده، بدون لیبل و تاریخ مصرف گذشته، ضبط و پس از انجام آزمایشات لازم از نظر بار میکروبی مثبت اعلام و معدوم شد.

وي با اشاره به انجام بازرسی‌های مستمر بازرسان دامپزشکی، افزود: برای اطمینان از سلامت فرآورده‌های خام دامی، این شبکه بازدید‌های مکرری در ساعات اداری و غیراداری از این مراکز انجام می‌دهد و با هر گونه تخلف بهداشتی به صورت جدی از طریق مراجع قضایی برخورد می‌کند .

وی از عموم شهروندان خواست تا فرآورده خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تهیه كنند و در هنگام خرید به داشتن کد پروانه بهداشتی و بهره‌برداری از اداره کل دامپزشکی، تاریخ تولید، انقضاء و شرایط نگهداری محصول دقت نظر لازم را داشته باشند .

سالاری همکاری مردم در این زمینه را ضروری دانست و گفت: همکاری مردم با شبکه دامپزشکی در برخورد با متخلفان بهداشتی، زمینه‌ساز امنیت غذایی و سلامت همشهریان خواهد بود .

این مسئول در پایان تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی دراین خصوص، مراتب را در اسرع وقت از طریق تماس با شبکه دامپزشکی شهرستان به شماره  ۳۲۴۳۷۳۱۲ گزارش كنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار