به گفته سرپرست امور عشایری استان کرمانشاه، زلزله به هزار خانوار عشایری استان خسارت زده است.
کد خبر: ۵۳۶۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸ 10 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،حسن احمدی  اظهار کرد: با برآوردهای انجام گرفته در جریان زلزله 7.3 ریشتری استان کرمانشاه، حدود هزار خانوار عشایری این استان خسارت دیدند که عمده این خسارت‌ها در حوزه تلفات دام و تخریب جایگاه های دام بوده است.

 احمدی با اشاره به کمک تسهیلاتی سازمان عشایر ایران به عشایر زلزله زده استان کرمانشاه، بیان کرد: سازمان عشایر 10 میلیارد تومان تسهیلات بانکی با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله در اختیار عشایر زلزله زده قرار خواهد داد که بر این اساس 10 میلیون تومان تسهیلات به هر خانوار عشایری زلزله‌زده خسارت‌دیده تعلق خواهد گرفت.

سرپرست اداره کل امور عشایری استان کرمانشاه اضافه کرد: با توجه به مطرح شدن موضوع ضمانت زنجیره ای، عشایر برای دریافت تسهیلات مشکل وثیقه‌ای نخواهند داشت و به صورت زنجیره ای ضامن یکدیگر می شوند.

وی همچنین با اشاره به در نظر گرفته شدن کمک های بلاعوض برای عشایر و روستائیانی که دام‌های آنها در زلزله تلف شده، گفت: به ازای هر راس تلفات دام سبک مبلغ 600 هزار تومان به دامداران خسارت دیده پرداخت می شود که این مبلغ به ازای هر راس دام سنگین سه میلیون تومان است.

احمدی اضافه کرد: پرداخت کمک های بلاعوض از روز گذشته (18 آذر) آغاز شده و به سرعت در حال انجام است.

وی در ادامه اشاره ای هم به اقدامات مجموعه عشایری از ابتدای وقوع زلزله در استان کرمانشاه داشت و افزود: روزانه 30 دستگاه تانکر آبرسان کار آبرسانی به زلزله زدگان در مناطق شهری، روستایی و عشایری را بر عهده داشت که این 30 دستگاه تانکر تا پایان هفته گذشته مرتبا کار آبرسانی به زلزله زده ها را انجام می‌دانند.



منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار