فرماندار ثلاث باباجانی گفت: تاکنون حدود 500 هزار لیتر نفت سفید بین مردم زلزله زده این شهرستان در مناطق شهری و روستایی توزیع شده است.
کد خبر: ۵۳۶۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱ 10 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا،علی اکبر اکبری اظهار کرد: از نظر سایر وسایل گرمایشی نظیر پتو، چراغ والور، هیتر برقی و ... نیز مشکلی وجود ندارد و به اندازه کافی در اختیار افراد زلزله زده قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تاکنون 1200 کانکس در مناطق زلزله زده شهرستان ثلاث باباجانی توزیع شده است، افزود: کار ارزیابی واحدهای تخریب شده به اتمام رسیده است.

اکبری ادامه داد: زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان به 10 هزار و 92 واحد شهری و روستایی آسیب وارد که حدود 6 هزار واحد از این تعداد نیاز به تعمیر و مابقی به احداث مجدد نیاز دارند.

فرماندار ثلاث باباجانی در ادامه با بیان اینکه تا روز گذشته کمتر از 200 نفر برای دریافت تسهیلات اعطایی از سوی دولت به بانک ها معرفی شده بودند، افزود: با تاکیدهای صورت گرفته این آمار تا پایان هفته به 2 هزار نفر خواهد رسید.

وی یکی از مشکلات فعلی را ناقص بودن پرونده های زلزله زدگان عنوان کرد و گفت: در حالی که برای رفع نقص همه ادارات و دوایر دولتی فعال هستند مردم منطقه تلاش چندانی برای این کار انجام نمی دهند.

اکبری گفت: در بیشتر روزها شاهد مراجعه تعداد زیادی به فرمانداری هستیم در حالی که مردم به جای این حضور غیرموثر بهتر است کار خود را دنبال کنند تا هرچه سریعتر به بانک برای دریافت تسهیلات اعطایی معرفی شوند.

فرماندار ثلاث باباجانی در ادامه از بازبودن تمامی مدارس این شهرستان خبر داد و گفت: با وجود تخریب 39 مدرسه با 186 کلاس درس، دانش آموزان بار دیگر فعالیت خود را از سر گرفته 
و آن هایی که مدارسشان تخریب شده در کانکس و یا شیفت مخالف مدارس سالم در حال ادامه تحصیل هستند.

وی گفت: از نظر مواد غذایی و خوراکی نیز خوشبختانه مشکلی در سطح شهرستان ثلاث باباجانی وجود ندارد و بسته های غذایی کافی در اختیار همگی زلزله زدگان قرار گرفته است.

زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 579 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.

این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته 77 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار