نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه با گذشت یک ماه از زلزله بزرگ کرمانشاه اقدامات خوبی انجام شده، اما به برخی موارد مانند روند بازسازی و اسکان موقت اعتراض داریم.
کد خبر: ۵۳۶۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵ 11 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،فرهاد تجری ، اظهار کرد: حدود یک ماه از زلزله بزرگ کرمانشاه می‌گذرد و دستگاه‌ها هرآنچه در توان داشتند انجام دادند، اما میزان مشکلات و وسعت آسیب‌ها آنقدر زیاد است که باعث شده به شرایط مطلوب نرسیم.

وی افزود: البته بخشی از این مشکلات به ساختار مدیریتی کشور هم بازمی‌گردد که برای مدیریت بحران تعریف نشده و باعث می‌شود مشکلاتی در روند ارائه خدمات داشته باشیم.

این نماینده مجلس از پای کار بودن دستگاه‌های مختلف از جمله آب، برق، مخابرات و ... یاد کرد و ادامه داد: در حوزه اورژانس و انتقال مجروحین نیز کارهای خوبی انجام شد و یک رکورد جهانی ثبت کردیم.

تجری از حضور مسئولین کشوری و خصوصا مقام معظم رهبری در کنار مردم زلزله زده هم یاد کرد و گفت: دولت هم تصمیم‌گیری‌های خوبی داشت که اگرچه از انتظارات ما کمتر بود، اما کمک‌های بلاعوض و تسهیلات خوبی برای این منطقه در نظر گرفته شد.

این نماینده مجلس گفت: در مواردی هم که کوتاهی و یا کاستی از سوی برخی دستگاه‌ها وجود داشته باشد به مردم اطلاع رسانی می‌کنیم. مانند آن چیزی که در مورد جهاد کشاورزی رخ داد.

وی معتقد است، در مجموع علی رغم همه این اقدامات مردم زلزله این منطقه که زمانی شرایط خوبی داشتند، اکنون با مشکلات فراوانی مواجه هستند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه هنوز در برخی مناطق مشکل چادر وجود دارد، اظهار کرد: برخی افراد که در زمان زلزله در منطقه نبودند و یا مجروح داشتند و در مراکز درمانی به سر 

می‌بردند، هنوز مشکل چادر دارند که البته مشکلات آنها در حال بررسی و مرتفع شدن است.

به گفته تجری سودجودیی برخی افراد در ابتدای کار توزیع چادر نیز باعث شد تا در برخی از موارد چادرها به دست افرادی که واقعا نیاز داشتند، نرسد.

وی مشکل دیگر مناطق زلزله زده را نیز تامین آب شرب مناسب برای مردم اعلام کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه از کندی روند اسکان موقت هم گلایه کرد که با آنچه که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و در جلسات مدیریت بحران تصویب شد، فاصله دارد.

وی تاکید کرد: مخصوصا در حوزه اسکان موقت شهری هنوز تصمیم‌گیری جامع و خوبی صورت نگرفته است.

تجری گفت: با این شرایط چشمم آب نمی‌خورد که اسکان موقت دو ماهه انجام شود، مگر آنکه اقدام ضرب‌العجلی صورت گیرد.

نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد، روند اسکان موقت به زودی روی روال بیفتد و با سرعت بیشتری پیش برود و مردم از مشکلاتی که اکنون دارند، فاصله بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه باید تا قبل از فصل گرما از اسکان موقت به سمت اسکان دائم برویم و بازسازی را در اولویت بگذاریم، عنوان کرد: ادامه اسکان موقت تا فصل گرما هم مشکل تامین وسایل خنک کننده را برای مردم ایجاد می‌کند و هم پیامدهای بهداشتی نامناسبی دارد.

تجری روند بازسازی را یکی از موارد اعتراضی دانست  که خیلی خوب انجام نمی‌شود و تصریح کرد: تشکیل پرونده و بروکراسی اداری بنیاد مسکن مورد اعتراض ما است که امیدواریم هرچه کار جلوتر می‌رود این روند تسریع شود و کندی‌هایی که در ابتدای کار وجود دارد را دیگر شاهد نباشیم.

تجری در ادامه از وزارت علوم هم انتقاد کرد و گفت: احساس می‌کنم وزیر علوم اصلا فراموش کرده که اینجا زلزله رخ داده و دانشگاهیان، دانشجویان و ... نیازمند حمایت هستند.

وی اظهار کرد: با وجود همه این موارد نباید سیاه نمایی کنیم. ما به سرپل ذهابی آباد در آینده امیدوار هستیم و امید داریم با همت مردم و حمایت مسئولین وضعیت مناطق زلزله زده هرچه زودتر به شرایط عادی بازگردد.


 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار