رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت:باید در بعد کیفی نیز به جایگاه والا و شایسته علمی دست یابیم.
کد خبر: ۵۳۷۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳ 12 December 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک،دکتر ابراهیم اعلمی آل آقا آموزش عالی در بعد کیفی باید به جایگاه شایسته تری دست یابدامروز در آیین افتتاحیه «همایش بین المللی زکریای رازی» که به میزبانی این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: این افتخار نصیب دانشگاه رازی شد که پیشنهاد برگزاری این همایش از سوی سازمان یونسکو به کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود و ما میزبان این همایش باشکوه باشیم.

وی دانشگاه رازی را از دانشگاه‌های سرآمد در کشور عنوان کرد و افزود: دانشگاه رازی مفتخر به داشتن دانشمندان بزرگ شیمی است.

رئیس دانشگاه رازی به زلزله اخیر استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: متأسفانه در این زلزله، بیش از ۱۵۰ دانشجوی دانشگاه رازی خانه‌های پدری خود را از دست دادند و برخی نیز داغدار خانواده‌هایشان هستند.

دکتر اعلمی آل آقا خاطرنشان کرد: قرار بود همایش امروز با حضور استاندار و ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد، اما به دلیل برنامه‌های کاری در وضعیت فعلی، میسر نشد.

وی با بیان اینکه امروز آموزش عالی در بعد کمی بسیار رشد داشته است، افزود: باید در بعد کیفی نیز به جایگاه والا و شایسته علمی دست یابیم.

رئیس دانشگاه رازی خواستار نشاط و پویایی اندیشه در دانشگاه شد و گفت: امیدواریم آن جریان اندیشه که زکریای رازی و امثالهم در ده قرن پیش بدان مفتخر بودند در دانشگاه ما نیز جریان یابد.

دکتر اعلمی آل آقا همچنین اظهار داشت: دانشگاه رازی و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه درزمینه‌ی داروسازی و طب درمان باهم همکاری دارند و متخصصین علم شیمی دانشگاه رازی در تعامل با دانشکده داروسازی به تولید علم و دارو اهتمام دارند.

وی اقتدار علمی را پایه و اساس استکبارستیزی دانست و تأکید کرد: آوازه نام رازی ایجاب می‌کند که درزمینه‌ی تولید علم و دانش بیش از پیش توفیق حاصل شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار