مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری اولین کنگره سراسری شعر جوان در کرمانشاه در اسفندماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۵۳۷۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲ 12 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،حجت الاسلام رحیم جعفری اظهار کرد: با توجه به جایگاه کرمانشاه در حوزه شعر و قطب بودن استان در بحث ادبیات و بویژه شعر، برگزاری این کنگره در استان برنامه ریزی شد.

وی افزود: کرمانشاه را به خاطر وجود شاعران نامدار آن و استعدادها و ظرفیت‌هایی که در حوزه شعر و ادبیات دارد "شیراز دوم" لقب داده‌اند و برای معرفی این جایگاه و نیز شناسایی شعرای جوان برگزاری این کنگره طراحی شده است.

جعفری تصریح کرد: اولین کنگره سراسری شعر جوان در دو بخش شعر کلاسیک(غزل، مثنوی، رباعی و ترانه) و شعر آزاد (نیمایی) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه فراخوان این جشنواره منتشر شده، گفت: تمام شعرای جوان کشور که دارای حداکثر 30 سال سن هستند می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به آدرس ایمیل kongeresherjavan@gmail.com  ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: موضوع اشعار جشنواره در هر دو بخش آن آزاد است.

جعفری یادآور شد: یک بخش ویژه هم در این جشنواره با موضوع "زلزله در کرمانشاه" در نظر گرفته شده که شعرای جوان می‌توانند آثار خود را نیز با این موضوع و برای شرکت در این بخش جشنواره ارسال کنند.

این مقام مسئول آخرین مهلت ارسال آثار را 15 بهمن ماه اعلام و تصریح کرد: به احتمال زیاد جشنواره اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود و در صورتی که شرایط فراهم نشود، احتمالا برگزاری آن به اریبهشت ماه سال آینده موکول شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در پایان از همه علاقمندان به حضور در جشنواره خواست جهت کسب اطلاعات بیشتر به کانال تلگرامی جشنواره به آدرس kongeresherjavaniran@ مراجعه کرده و یا با شماره‌های 09120895931 و 09188342048 تماس بگیرند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار