مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: توزیع بیش از ۱۳ تن انواع مواد غذایی غیرمجاز همچون نان کپک‌زده در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه متوقف شد.
کد خبر: ۵۳۷۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳ 12 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،امیر کرمی ، با اشاره به اینکه علاوه بر نظارت بر کنترل آب آشامیدنی نظارت بر بهداشت مواد غذایی در مناطق زلزله‌زده نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اظهار داشت: در شرایط عادی کارشناسان بهداشت محیط به صورت ناگهانی از مراکز عرضه بازرسی می‌کنند و مواد غذایی را از نظر تعدادی از فاکتورها کنترل می‌کنند.

کرمی افزود: در شرایط اضطرار در چند روز نخست زلزله استان کرمانشاه به دلیل پیچیده بودن اوضاع امکان هیچگونه کنترلی بر مواد غذایی وجود نداشت و مردم به صورت خودجوش با وسیله شخصی مواد غذایی را وارد منطقه می‌کردند.

وی با بیان اینکه در چند روز نخست کانتینرهای هلال احمر و سازمان‌های خاص از نظر بهداشتی کنترل می‌شدند گفت: با گذشت زمان از انبارهای دپوی مواد غذایی بازدید و آموزش‌های چهره ‌به‌ چهره در زمینه رعایت مسائل بهداشتی به مردم ارائه شد.

کرمی با اشاره به اینکه در نتیجه این بازدیدها از عرضه بیش از 13 تن انواع مواد غذایی از جمله نان کپک‌زده جلوگیری شد عنوان کرد: اکنون عرضه و توزیع مواد غذایی تحت کنترل است و تیم‌های بهداشتی سیار از منابع آب و مواد غذایی بازرسی می‌کنند و بیش از 200 نفر در قالب تیم‌های دو یا سه نفره در تمام روستاها و شهرها حضور پیدا می‌کنند.

کرمی با بیان اینکه از روز دوم به بعد عملیات سم‌پاشی و ضدعفونی مناطق علیه جوندگان و حشرات آغاز شده است افزود: در تمامی ترمینال‌ها، پارک‌ها، مکان‌های استقرار چادرها و سرویس‌های بهداشتی و در روستاها که تلفات بسیار دامی وجود داشت سم‌پاشی و ضدعفونی انجام شده و اکنون در بیش از 40 هزار مترمربع در شهر و روستا سم‌پاشی هدفمند انجام شده است
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار