نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح اصلاح بند‌هایی از قانون بودجه سال ۹۶ به منظور تسریع در بهبود شرایط زلزله زدگان موافقت کردند.
کد خبر: ۵۳۷۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲ 12 December 2017
به گزارش خبرگزاری  تابناک،نمایندگان مردم در بررسی اولین دستور کاری نشست صبح موافقت مجلس با اصلاح بودجه ۹۶ برای بهبود شرایط زلزله‌زدگانامروز با کلیات طرح یک فوریتی اصلاح بند هـ تبصره ۱ و الحاق یک بند به تبصره ۹ قانون بودجه سال ۹۶ کل کشور موافقت کردند.

این طرح به منظور کاهش مشکلات و تسریع در بهبود شرایط زلزله زدگان و بازسازی مناطق استان‌های زلزله زده ارائه شده است و به گفته رئیس مجلس در صورت تصویب، شامل همه استان‌های زلزله زده کشور خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه این کمیسیون با توجه به مشکلات مردم زلزله زده استان کرمانشاه مصوباتی داشته و در این طرح آورده است، گفت: نرخ سود و کارمزد تسهیلات موضوع قانون ایجاد اشتغال پایدار برای مردم زلزله‌زده استان کرمانشاه صفر می‌شود و تا صد میلیون دلار از سرجمع ردیف‌های پیش‌بینی شده برای بازسازی مدارس و درمانگاه‌ها 
پیش‌بینی شده است.

همچنین سود تسهیلات احداث مسکن روستایی تا سقف ۵۰ میلیون تومان متناسب با میزان تخریب به مردم زلزله‌زده اختصاص می‌یابد و در ۴ ماه پایان سال نیز ۱۰ درصد از یارانه افراد کسر و به مردم زلزله زده استان کرمانشاه اختصاص می‌یابد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار