روستاهای مناطق زلزله‌زده شهرستان سرپل‌ذهاب میزبان طرح‌«دوباره با کتاب» اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه شدند
کد خبر: ۵۳۷۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸ 12 December 2017
به گزارش خبرگزاری  تابنک به نقل ازفارس ، طرح‌«دوباره با کتاب» اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان با حضور معصومه حسنی‌خونسار مدیرکل، کارکنان ستاد، روسا و کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب و سرپل‌ذهاب، پیش از ظهر امروز در روستاهای مناطق زلزله‌زده شهرستان سرپل‌ذهاب با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی از قبیل قصه‌گویی، جمع‌خوانی، ساخت کاردستی، بازی‌های متنوع و توزیع بیش از 700 بسته شامل لوازم‌التحریر و کتاب را در بین دانش‌آموزان این مناطق انجام پذیرفت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در حاشیه این طرح در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی با شروع طرحی با عنوان« دوباره با کتاب» با هدف 

شاداب‌سازی کودکان و دانش آموزان مناطق زلزله زده، سعی دارد ضمن حضور در این مناطق و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و بازیهای مفرح کمی از غم و غصه این عزیزان را بکاهد.

معصومه حسنی‌خونسار خاطرنشان کرد: به همین منظور امروز کتابداران شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب و سرپل‌ذهاب ضمن حضور در روستاهای زلزله‌زده شهرستان سرپل‌ذهاب، به اجرای برنامه‌های متنوع از قبیل قصه‌گویی، بلند خوانی و جمع‌خوانی، ساخت کاردستی و نقاشی، طرح چیستان و معما، قرآن خوانی و شعرخوانی بچه‌ها و بازی‌های گروهی و شاد مثل طناب‌کشی، بازی صندلی، بازی باد کردن بادکنک، عمو زنجیرباف و.... در بین دانش‌آموزان و کودکان این مناطق پرداخته شد.

وی با اشاره به اینکه‌«دوباره با کتاب» همچنان ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: در اواخر هفته جاری محموله دوم نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور شامل پوشاک و لباس گرم، لوازم‌التحریر و عروسک‌های ویژه کودکان و نوجوانان به این استان ارسال خواهد شد و این محموله در روزهای پنجشنبه و جمعه در مناطق زلزله‌زده توزیع خواهد شد.

حسنی‌خونسار گفت: طرح‌«دوباره با کتاب» نخستین بار هفته قبل در روستاهای ثلاث باباجانی اجرا شد و بسیار مورد استقبال کودکان قرار گرفت و دومین ایستگاه آن روستاهای کلاشی، 
کوئیک حسن، کوئیک محمود و شهرک زراعی سرپل‌ذهاب بود، که در این مناطق کتابداران بخش کودک کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های کرمانشاه و اسلام‌آباد به اجرای برنامه‌های متنوع در بین دانش‌آموزان پرداختند و در پایان هر اجرا پک‌های اسباب‌بازی و لوازم‌التحریر در بین دانش‌آموزان و کودکان توزیع شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه ضمن اشاره به اینکه اکثر کتابخانه‌های عمومی استان در شهرستان‌های ثلاث باباجانی، سرپل‌ذهاب و قصرشیرین آسیب‌های جدی دیده‌اند، تصریح کرد: این اداره‌کل با ارسال کتابخانه‌های سیار خود در این مناطق سعی دارد که خدمات کتابخانه‌های عمومی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرهای زلزله‌زده ادامه داشته باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار