معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه بر لزوم داشتن برنامه در حوزه‌های فرهنگی اجتماعی برای حضور جدی در مناطق زلزله‌زده تاکید کرد و گفت: نباید از زلزله زدگان غفلت کنیم.
کد خبر: ۵۳۷۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷ 12 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل ازروابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ یوسف شاه‌حسینی در هفتمین جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: ارائه خدمات فرهنگی اجتماعی به زلزله زدگان در راستای توانمندسازی و بالا بردن میزان تاب‌آوری آنها در اولویت برنامه‌های کارگروه فرهنگی اجتماعی استان است.

شاه‌حسینی عنوان کرد: اگرچه  موضوع اسکان زلزله زدگان در شرایط کنونی موضوع مهمی است، اما باید برای حضور جدی در مناطق زلزله زده استان در حوزه های فرهنگی اجتماعی چه به لحاظ سخت افزاری و چه به لحاظ نرم افزاری برنامه داشته باشیم که به دلیل گستردگی کار برای مدیریت بهتر باید به سمت مدیریت واحد برویم.

معاون سیاسی، امنیتی  و اجتماعی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه یکسری اقدامات تابع شرایط است، افزود: امیدواریم بگونه ای کار شود تا خدمات رسانی فرهنگی اجتماعی به زلزله زدگان در جریان کارهای روزانه مغفول نمانند.

شاه‌حسینی یادآوری کرد: باید این هنر را ایجاد کنیم که از انرژی های نهفته داخل و خارج از استان برای خدمات رسانی در حوزه های روحی، روانی و فرهنگی به زلزله زدگان استفاده شود.

وی افزود: باید دبیرخانه مشترک دائمی برای پرداختن تمام وقت به موضوع خدمات رسانی فرهنگی اجتماعی به زلزله زدگان داشته باشیم و برای خدمت رسانی به جلسات ماهانه اکتفا نکنیم.

شاه‌حسینی تصریح کرد: به اعتقاد رواشناسان و جامعه شناسان مسائل بعد از زلزله خیلی قابل توجهند، لذا باید برای مدیریت این مسائل برنامه‌ریزی شود و نباید احساس کنیم که همه چیز تمام شده است.

معاون سیاسی، امنیتی  و اجتماعی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه موضوع زلزله تمام نشده افزود: در شرایط کنونی اولویت اصلی استان موضوع زلزله و خدمات رسانی به زلزله‌زدگان است، هر چند نباید از امور جاری نیز غفلت کرد.

شاه‌حسینی با تاکید بر اینکه اقدامات فرهنگی اجتماعی انجام گرفته در زمان وقوع زلزله‌زده باید آسیب شناسی شوند، گفت: این مهم برای شناسایی نقاط ضعف و قوت استان برای استفاده در آینده اهمیت زیادی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی  و اجتماعی استانداری کرمانشاه در ادامه با اشاره به همکاری مردم در خدمات رسانی به زلزله زدگان استان کرمانشاه، این همکاری را شایسته را تقدیر دانست و  ابراز امیدواری کرد: این همکاری ها برای آیندگان ثبت و ضبط شده باشد.

وی تاکید کرد: در جریان زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان استان کرمانشاه شاهد پای کار بودن مردم حتی از دورترین نقاط کشور بودیم و نمی‌توان طراوت حضور مردم را فراموش کرد.

شاه‌حسینی یادآور شد: در بحث اسکان و تغذیه زلزله زدگان هم مردم و هم دولت پای کار بودند و این روحیه برادری و همکاری سرمایه بزرگ اجتماعی  بوده که شایسته تقدیر است.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار