معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در کارگروه پژوهش، ارائه طرح‌های پژوهشی از سوی دستگاه‌های استان یک فرصت برای توسعه و پیشرفت استان است.
کد خبر: ۵۳۷۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶ 13 December 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک، رضا رحیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در کارگروه پژوهش و فن آوری استان  افزود: دستگاه‌ها باید تلاش کنند که مجریان و پژوهشگران توانمندی را برای انجام کار‌های پژوهشی بکار گیرند و همواره از این موضوع به عنوان یک فرصت برای توسعه و پیشرفت نگاه کنند.

وی خاطر نشان کرد: باید ظرف یک ماه آینده تمام کار‌های مربوط به تصویب و تائید طرح‌های پژوهشی در استان صورت گیرد و برنامه‌های فراخوان با دقت و در موعد مقرر به انجام برسد.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تصریح کرد:طبق قانون دستگاه‌ها موظف هستند که یک درصد اعتبارات خود را کار‌های پژوهشی اختصاص دهندو این اعتبارات باید حداقل به دو درصد افزایش پیدا کند.

مهندس رحیمی اظهار داشت: هم افزایی در علم پیشرفت و توسعه را به دنبال خواهد داشت و کار‌های پژوهشی علاوه برتاثیرگذاری در توسعه و تولید ثروت در افزایش درآمد و اشتغال هم بسیار موثر خواهد بود.

وی تاکید کرد: منابع کافی برای انجام کار‌های پژوهشی وجود دارد، اما دستگاه‌ها باید تلاش کنند که مجریان و پژوهشگران توانمندی را برای این مهم بکار گیرند و همواره از این موضوع به عنوان یک فرصت برای توسعه و پیشرفت نگاه کنند.

مهندس رحیمی همچنین خواستار سوق دادن مراکز و موسسات اقتصادی استان در توجه به کار‌های پژوهشی با استفاده از منابع مالی آن‌ها شد و گفت: اگر می‌خواهیم پژوهش در استان منجر به تحول اساسی شود باید همه بخش‌ها به ویژه مراکز اقتصادی را پای کار بیاوریم و با مشارکت و همراهی آن‌ها گام بلندی در جهت توسعه طرح‌های پژوهشی در استان برداریم.

به گفته این مسئول:طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته در نظر داریم که هفته پژوهش امسال را با تاخیر و با نگاه و موضوع زلزله در اسفندماه در استان برگزار کنیم لذا همه دستگاه‌ها در این راستا باید اهتمام لازم را داشته باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار