رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:ارایه خدمات و پیگیری درمان مصدومان زلزله اخیرهمچنان رایگان است و هیچ وجهی از بیماران تا امروز دریافت نشده است
کد خبر: ۵۴۳۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲ 25 December 2017

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان،دکتر محمود رضا مرادی رئیس ذانشگاه علوم پزشکی استان  افزود: ارائه خدمات و پیگیری درمان مصدومان زلزله همچنان در مراکز درمانی استان به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به وقوع زلزله مهیب در کرمانشاه علاوه بر اسکان و تأمین معیشت، مردم منطقه که بسیاری از آن‌ها داغدار و درشک از دست دادن خانه و کاشانه خود هستن به حمایت روانی متخصصان کار آزموده نیازمندند به همین منظور ۴۰ تیم روانپزشکی از ابتدای وقوع حادثه به منطقه اعزام شده اند و توانستند ۳۲ هزار و ۲۲۰ نفر از نظر سلامت روان غرابالگری شدند و ۴ هزار و ۱۲ نفر در گروه‌های سنی مختلف به وسیله روانشناسان مداخله گروهی شدند.

مرادی اظهار داشت: از ابتدای وقوع زلزله در استان بیش از ۲۵۰ پزشک به صورت داوطلبانه در مناطق زلزله زده به ارائه خدمات پزشکی به حادثه دیدگان پرداختند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: بیش از ۱۳۰ مورد جراحی در ساعت‌های اولیه وقوع زلزله با موفقیت در مراکز درمانی استان انجام شد وبیش از ۲۰ پزشک متخصص و عمومی هم به طور هفتگی در مناطق آسیب دیده مستقر بودند.

وی افزود: ارایه خدمات درمانی به دیگرشهروندان مناطق زلزله زده که مصدوم نیستند ازاول دی ماه به حالت عادی بازگشته و دیگر رایگان نیست.

دکتر مرادی افزود: براساس طرح نظام سلامت روستاییان باید ٥ درصد و شهروندان ده درصد فرانشیز درمانی پرداخت کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار