معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: همه بانک اعم از خصوصی و دولتی در استان کرمانشاه موظف به رعایت مصوبه استمهال وام‌ها در مناطق زلزله زده هستند.
کد خبر: ۵۴۵۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶ 31 December 2017

به گزارش خبرنگار تابناک، رضا رحیمی در جلسه بررسی تسهیلات اعطایی به همه بانک‌ها موظف به رعایت مصوبه استمهال وام‌ها هستندزلزله زدگان که با حضور مسئولین بانک‌های استان در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: نظام و دولت جمهوری اسلامی با تمام جدیت نهایت تلاش خود را برای کمک به حل مشکلات زلزله زدگان بکار گرفتند و در این راستا دولت، مصوبات اثربخشی را برای اعطای تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض به زلزله زدگان در کوهتاترین زمان ممکن به تصویب رسانید.

وی خاطرنشان ساخت: ما از مسئولین بانک‌های استان می‌خواهیم که نهایت اهتمام خود را برای تسریع در اعطای تسهیلات در نظر گرفته به زلزله زدگان بکار گیرند و تلاش کنند تا این تسهیلات به موقع و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به این عزیزان تخصیص پیدا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با اشاره به تصمیمات دولت برای استمهال وام‌ها در مناطق زلزله زده بیان داشت: تمامی بانک‌ها اعم از دولتی و خصوصی مشمول این مصوبه و تصمیم دولت می‌شوند لذا هیچ مقاومتی نباید در این خصوص از جانب هیچ بانکی مشاهده شود و اگر از طرف بانکی، همکاری مناسب صورت نگیرد حتماً برخورد‌های لازم انجام خواهد شد.

مهندس رحیمی گفت: ۹ شهرستان زلزله زده و ۲ بخش کوزران و ماهیدشت در شهرستان کرمانشاه مشمول استمهال بانکی می‌شوند و طبق برآورده‌های صورت گرفته بیش از ۵ هزار میلیارد تومان وام در این شهرستان‌ها مشمول این مصوبه دولتی می‌گردند لذا تمامی بانک‌ها موظف به رعایت آن هستند.

وی افزود: بانک مهر ایران استان در این رابطه بیشترین همکاری را با این موضوع داشته که این اقدام مورد تقدیر و تشکر استاندار محترم کرمانشاه و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قرار گرفته و از بانک رسالت استان می‌خواهیم که سریعاً هماهنگی‌های لازم را برای عدم برداشت حساب از وام گیرندگان این بانک از طریق مرکز انجام دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در ادامه با اشاره به در نظر گرفته شدن تسهیلات معشیتی به عنوان وام قرض الحسنه ضروری برای واحد‌های احداثی گفت: این وام به مبلغ ۱۰ میلیون تومان فقط به واحد‌های احداثی اختصاص دارد که اقدامات لازم برای ارزیابی این گونه واحد‌ها از سوی فرمانداری‌ها و بنیاد مسکن در حال انجام است و به عنوان کمک برای احداث به خسارت دیدگان تعلق خواهد گرفت.

مهندس رحیمی یادآور شد: این تسهیلات همچنین به مستاجرینی که واحد‌های آن‌ها هم تخریب شده تعلق خواهد گرفت که در مجموع تسهیلات قرض الحسنه ضروری در مناطق زلزله زده استان برای ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه به چگونگی اهمال وام برای افراد غیر بومی ساکن در مناطق زلزله زده اشاره کرد و گفت: چنانچه فردی در زمان زلزله در این مناطق مشغول به کار در بخش‌های مختلف بوده باشد، اگر این فرد وام خود را در دیگر مناطق (غیر از مناطق زلزله زده) گرفته باشد به دلیل اینکه وام آن‌ها مرتبط با اقتصاد و معشیت آنهاست بحث استمهال دو ساله وام‌ها هم برای این گونه =افراد پس از تائید فرماندار و مدیریت بحران استانداری قابل اعمال است.

معاون استاندار همچنین بیان داشت: واحد‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی که در غیر از مناطق زلزله زده چنانچه در اثر زلزله دچار آسیب و خسارت شده اند این واحد‌ها هم پس از ارزیابی از سوی مراجع ذیربط مشمول استمهال دوساله وام‌ها خواهند شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار