دونالدترامپ رئیس جمهوری آمریکا درتوضیح چرایی استفاده ازتوئیتر، مدعی شدتمایل چندانی به استفاده ازاین رسانه اجتماعی ندارد اما برای مقابله با آنچه که اخبار جعلی توصیف می کند، توئیت می کند.
کد خبر: ۵۴۵۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵ 31 December 2017

به گزارش تابناک : ترامپ روز شنبه در توئیتی توضیح داد که از توئیتر برای افشای اخبار جعلی استفاده می کند.
وی نوشت:«از رسانه اجتماعی استفاده می کنم نه به خاطر این که به آن علاقه دارم، بلکه این رسانه تنها راه برای مقابله با «پوشش خبری» ناعادلانه و غیرصادقانه ای است که اکنون اغلب از آن به عنوان رسانه های منتشر کننده اخبار جعلی یاد می شود. «منابع» ساختگی و ناموجود اکنون بیش از هر زمانی استفاده می شوند. بسیاری از اخبار و گزارش ها کاملا ساختگی هستند.»
برخی از رسانه های آمریکایی از جمله تارنمای پولیتیکو، حساب کاربری ترامپ در توئیتر را به عنوان «یک نیرو، تولید کننده خبر، آشوبگر و یک پدیده سیاسی در آمریکا» توصیف کرده اند و ترامپ با توئیت هایش افراد هدف را شوکه کرده و به آنها آسیب رسانده است.
ترامپ سال گذشته بارها شبکه های خبری مانند سی ان ان، ام اس ان بی سی و روزنامه های واشنگتن پست ونیویورک تایمررا به انتشار «اخبار جعلی» متهم کرده است.
ترامپ در آستانه کریسمس بار دیگر توئیتی را علیه سی ان ان منتشر کرد. وی که بارها سی ان ان را رسانه ای دروغ پرداز توصیف کرده است، این بار نیز توئیتی را بازنشر کرد که در آن لوگوی سی ان ان ته کفش وی به صورت خون آلود له شده بود. انتشار این توئیت واکنش رسانه های آمریکایی را به دنبال داشت.
حملات ترامپ به سی ان ان سابقه داشته است. وی آگوست (مرداد) گذشته تصویری «کارتونی» را بازنشر و اندکی بعد آن را حذف کرد. در این تصویر قطار ترامپ با لوگوی سی ان ان برخورد کرده است و بر بالای آن نوشته شده بود «اخبار جعلی» قادر به توقف قطار ترامپ نیست.
ترامپ تاکنون بارها رسانه های رسمی آمریکا را به دلیل پوشش ندادن به اصطلاح دستاوردهای اقتصادی اش، اندک نشان دادن شاخص محبوبیتش و سایر مسائل هدف انتقادهایش قرار داده است.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار