مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه از افزایش حدود ۳۰ هزار تنی خرید ذرت از ذرت‌کاران این استان در مقایسه با سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۵۴۸۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷ 07 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،اسماعیل، با بیان اینکه امسال ۱۲۸ هزار تن ذرت ناخالص از ذرت‌کاران استان خریداری شده، گفت: بعد از طی مراحل خشک کردندر نهایت میزان ذرت خریداری شده از ذرت کاران به یکصد و یازده هزار تن ذرت با رطوبت ۱۴ درصد رسیده است.

پرویزی‌فر با اشاره به اینکه سال گذشته ۸۲ هزار تن ذرت از ذرت کاران استان کرمانشاه در مراکز خرید خریداری شد، گفت: امسال شاهد افزایش حدود ۳۰ هزار تنی ذرت خریداری شدهاز ذرت کاران استان در مقایسه با سال گذشته بوده‌ایم.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه سپس با بیان اینکه امسال ۳۶ مرکز کار جمع آوری ذرت تولیدی ذرت‌کاران استان کرمانشاه را بر عهده داشتند، گفت: ۲۸ مرکز از این مراکز برایعرضه و فروش ذرت جمع آوری شده با بورس قرارداد بسته بودند.

پرویزی‌فر با اشاره به اینکه تحویل ذرت از کشاورزان از نیمه دوم شهریور ماه در استان آغاز شد، اظهار کرد: کار جمع‌آوری ذرت تولیدی کشاورزان استان کرمانشاه به اتمام رسیده است.

وی گفت: تاکنون ۱۱۰ هزار تن از ذرت خریداری شده از ذرت کاران که در بورس عرضه شده بود به فروش رفته است.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه با اشاره به قول مساعد دولت برای پرداخت مابتفاوت مطالبات ذرت‌کاران، ابراز امیدواری کرد: پرداخت این مطالبات از اوایل همین هفته آغاز و تاپایان دی ماه تمامی مطالبات ذرت کاران استان کرمانشاه پرداخت شود.

پرویزی فر با یادآوری اینکه ذرت به صورت قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری می‌شود، گفت: در این روش محصول تولیدی کشاورزان پس از عرضه در بورس به فروش رسیده ودولت موظف به پرداخت مابتفاوت قیمت خریداری شده از کشاورزان با قیمت تضمینی به کشاورزان است.

وی قیمت تضمینی ذرت در سال جاری را ۱۰۶۵ تومان عنوان کرد و افزود: با کسر هزینه ذرت خشک کنی از این رقم (هزینه خشک کردن توسط ذرت کاران پرداخت می‌شود) قیمت تضمینیذرت به ازای هر کیلوگرم ۱۰۱۰ تومان خواهد بود.

وی با بیان اینکه ذرت در اوایل فصل برداشت و در مناطق سرد و معتدل استان با قیمت حدود ۸۱۰ تومان به فروش رفت، گفت: در اواخر فصل خرید این قیمت به ۹۷۰ تا ۹۸۰ و بعضا هزارتومان رسید.

پرویزی‌فر با اشاره به بالا بودن قیمت خرید ذرت از ذرت کاران مناطق گرمسیر استان، گفت: این ذرت کاران مابتفاوت خیلی کمی برای دریافت از دولت دارند.

وی مطالبات ذرت کاران را بین هشت تا ۱۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: مابتفاوت بهای ذرت خریداری شده از کشاورزان بسته به قیمت ذرت خریداری شده در بورس برای آن‌هامتفاوت است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
این یعنی کاهش آبهای زیر زمینی در وضعیت نیمه خشکسالی
128000000*760= 97280000000لیتر آب یعنی 97 میلیون و دویست هشتاد هزار لیتر آب
برای هر کیلو ذرت 780 لیتر آب نیاز هست!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار