فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ از ساخت ۵۰ باب خانه دائمی را در ۲۰ روستای زلزله‌زده استان کرمانشاه خبر داد و گفت: از همان ساعات نخست پس ازوقوعزلزله تلاش کردیم مردم را در خانه‌های دائمی اسکان بدهیم.
کد خبر: ۵۴۸۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸ 07 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از فارس،سردار‌محمدرضا یزدی ، اظهار داشت: سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بلافاصله پس از وقوع زلزله در استان کرمانشاه با اعزامآمبولانس‌ها و نیرو‌های امداد و نجات در مناطق زلزله‌زده حضور یافت و با استقرار در روستا‌های آسیب‌دیده به توزیع چادر، بسته‌های آب معدنی، مواد غذایی، بهداشتی و امثال آن در بین مردمپرداخت.

وی افزود: از همان ساعات نخست پس از قوع زلزله به فکر این بودیم که به‌سرعت مردم را در خانه‌های دائم اسکان بدهیم، اما، چون شرایط سخت بود و مردم نیز کانکس‌هایی را برای اسکانآسیب‌دیدگان به منطقه می‌فرستادند و همزمان با کلید‌زدن ساخت خانه‌های دائمی این کانکس‌ها را در بین مردم توزیع می‌کردیم.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ با بیان اینکه درراستای سروسامان دادن به روستا‌های آسیب‌دیده در ۲۰ روستا ساخت حدود ۵۰ خانه دائمی توسط سپاه تهرانشروع شد، افزود: هم اکنون ۲ باب از این ۵۰ باب خانه افتتاح شده است و اقدامات مربوط به ساخت ۲۵ باب دیگر که در مرحله پی‌ریزی و خاکریزی در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: ساخت ۲۳ باب خانه دائمی دیگر با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت در مراحل پایانی است و تلاش می‌شود به‌زودی به مردم تحویل داده شود.

یزدی تصریح کرد: ما به آنچه که از همان روز نخست برای اسکان زلزله‌زدگان، دقت کردیم این بود برای توزیع کانکس و ساخت خانه‌های دائمی از روحانیان ساکن در روستا‌های هدف وشورای اسلامی این روستا‌ها کمک بگیریم.

این مسوول تصریح کرد: خانواده شهدا، مددجویان زیر پوشش نهاد‌های امدادی، کسانی که بیشترین خسارت دیده‌اند و همچنین افرادی که تعداد زیادی از بستگان خود را ازدست داده‌اند برایدریافت کانکس و ساخت خانه‌های دائمی در اولویت قرار داشتند.

یزدی گفت: ۵۲ روز از حضور ما در روستا‌های هدف می‌گذرد که با اعزام ۳۰۰ نفر از نیرو‌ها وظایف خود را انجام داده‌ایم همچنین انتظار می‌رود که مردم ولایی و همیشه در صحنه برایساخت خانه‌های دائمی بیشتری در روستا‌ها به ما کمک کنند تا اسکان دائم آسیب دیدگان را به نتیجه برسانیم.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار