فرمانده انتظامی سرپل ذهاب از زلزله زدگان این شهرستان خواست به پیامک‌های مشکوک افراد سودجو و کلاهبردار پاسخ ندهند.
کد خبر: ۵۴۹۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹ 08 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،سرهنگ محمدرضا یاری افزود: مشاهده شده که افراد سودجو از طریق ارسال پیامک‌های مشکوک با مضامین اعلام شماره کارت بانکی و درخواست واریز کمک بلاعوض به زلزله زدگان، اقدام می‌کنند.

وی بیان کرد: در این روش شیادان با توجه به عدم آگاهی و کنترل اطلاعات دریافتی از سوی گیرندگان پیامک، نسبت به فریب مردم زلزله زده اقدام و از مشتریان کلاهبرداری می‌کنند.

وی اظهار کرد: شهروندان زلزله زده باید برای جلوگیری از کلاهبرداری‌های احتمالی و متضرر شدن، در صورت دریافت این گونه پیامک‌های مشکوک، از پاسخ دادن یا واریز وجه بدون کنترل حساب‌های مقصد خودداری کنند.

فرمانده انتظامی سرپل ذهاب اضافه کرد که هشدار‌های لازم در خصوص بی توجهی زلزله زدگان به پیامک‌های مشکوک تلفن همراه، از طریق یک اطلاعیه در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

سرهنگ یاری ادامه داد: پلیس همواره آماده برخورد با افراد سودجو و کلاهبردار است و از این رو از شهروندان و زلزله زدگان درخواست می‌شود در صورت مشاهده با هر یک از شیوه‌های کلاهبرداری، بدون توجه به این درخواست، با مراجعه به پلیس، شماره‌های تماس این افراد سودجو را در اختیار پلیس قرار دهند تا پیگیری‌های لازم صورت گیرد.
از زمان وقوع زمین لرزه هفت و سه دهم ریشتری ۲۱ آبان در غرب استان کرمانشاه تاکنون بیش از یک هزار و ۶۰۰ پس لرزه در استان به ثبت رسیده است.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله، ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشته است.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی‌های صورت گرفته حدود ۹۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد.

 

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار