مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه از افتتاح بزرگترین مرکز دیتاسنتر غرب کشور در استان در بهار سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۵۵۱۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳ 13 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،شهریار بهنیا ، با اشاره به شروع عملیات اجرایی مرکز دیتا سنتر استان از ابتدای سال گذشته، گفت: اعتبار اولیه برای ساخت ساختمان این مرکز 10 میلیارد تومان برآورد شده که این میزان اعتبار به استان تخصیص داده شده است.

وی افزود: در حال حاضر ساختمان دیتا سنتر استان 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با ادامه این روند خوشبین هستیم، بهار سال آینده این مرکز به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با بیان اینکه دیتا سنتر استان، بزرگترین دیتا سنتر غرب کشور است، گفت: با راه‌اندازی ساختمان این مرکز، 30 تا 40 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز آن نیاز است.

بهنیا افزود: در رابطه با اعتبارات تجهیز این مرکز قول مساعد را از وزیر ارتباطات گرفته‌ایم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات راه‌اندازی دیتا سنتر را موجب تقویت زیرساخت‌های ارتباطاتی و اینترنتی استان دانست و اظهار کرد: این مرکز موجب تقویت دیتا از جمله بحث اینترنت، سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی شده و سهولت در ارتباطات را موجب می‌شود.

بهنیا تصریح کرد: با راه‌اندازی این مرکز بسیاری ادارات و بانک‌ها می‌توانند سرورهای خود را به استان منتقل کنند و این مرکز موجب کاهش اختلالات در مسیر برقراری ارتباطات اینترنتی می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: راه اندازی این مرکز علاوه بر تامین نیازهای استان می تواند نیازهای کشورهای همجوار را نیز در بحث "سرورینگ" و "هاستینگ" برآورده کند.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار