معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: از سرمایه‌گذارانی که برای ایجاد قالیشویی‌های صادراتی در استان پای کار بیایند، حمایت می‌کنیم.
کد خبر: ۵۵۱۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲ 13 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،علی اسماعیلی، با اشاره به اینکه فرش تولیدی کرمانشاه از گمرکات سایر استان‌ها صادر می‌شود و صادرات فرش از گمرک کرمانشاه نداریم، اظهار کرد: دلیل عدم صادرات فرش از گمرک کرمانشاه فراهم نبودن زیرساخت‌ها است.

وی قالیشویی‌های صادراتی را یکی از مهمترین این زیرساخت‌ها برشمرد و ادامه داد: وجود این قالیشویی‌ها برای صادرات فرش ضروری است.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه افزود: این قالیشویی‌ها شست و شوی قبل از صادرات فرش را انجام می‌دهند، به علاوه اگر عیوبی هنگام تولید فرش وجود داشته باشد در این قالیشویی‌ها مشخص و مرتفع می‌شود.

به گفته این مسئول، همه این کارها با هدف جلوگیری از صادرات فرش غیرمرغوب و آسیب دیدن برند فرش ایرانی انجام می‌شود تا مشکل عودت فرش رخ ندهد.

اسماعیلی با بیان اینکه کرمانشاه فاقد چنین قالیشویی است، تصریح کرد: از سرمایه‌گذارانی که بخواهند در این زمینه و یا هر سرمایه‌گذاری دیگری در حوزه فرش شامل شست و شوی پشم، رنگرزی و ... انجام دهند حمایت می‌شود و تسهیلات خوبی هم برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون به دلیل نبود این امکانات، صادرکنندگان فرش‌های خود را از سایر گمرکات کشور خصوصا گمرک تهران صادر می‌کنند.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه معتقد است، اینکه صادرکنندگان فرش را برای شست و شو به سایر استان‌ها ببرند و دوباره برای صادرات به گمرک کرمانشاه بیاورند هزینه زیادی دارند و از همین رو صادرات از گمرکات دیگر را ترجیح می‌دهند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار