نماینده مردم قصرشرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل اصلی عدم تحقق افتتاح راه‌آهن غرب کشور ناشی از تبعیض دولتمردان و مقامات تصمیم‌گیرنده مرکز در تخصیص اعتبارات استانی است.
کد خبر: ۵۵۱۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲ 13 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،فرهاد تجریاظهار داشت: مشکل اصلی عدم تحقق افتتاح راه‌آهن غرب کشور ناشی از تبعیض دولتمردان و مقامات تصمیم‌گیرنده مرکز در تخصیص اعتبارات استانی است.

نماینده مردم قصرشرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه‌آهن غرب کشور در صورت عملیاتی شدن می‌تواند احیاکننده جاده ابریشم باشد گفت: این راه‌آهن بالاترین تراز صادرات کشور را در مرز پرویزخان و قصرشیرین پوشش خواهد داد.

تجری با اشاره به اینکه از آنجایی که این راه‌آهن می‌تواند ترافیک ناوگان حمل‌ونقل و جاده‌ای را کاهش دهد عنوان کرد: اما متأسفانه دولت این موضوع را جزء اولویتهای کم اهمیت خود قرار داده است.

وی با اشاره به زلزله‌های اخیر در منطقه منطقه سومار در نقاط مرزی غرب کشور بیان کرد: این زمین لرزه درمنطقه گیلانغرب نیز احساس شده است، البته به علت وحشت و ترس مردم در همان دقایق ابتدایی حادثه برای فرار از ساختمان های محل سکونت 5 نفر دچار سانحه و مصدومیت شدند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: بخشی از ساختمان دانشگاه در این شهرستان تخریب و خسارت به ساختمانهای صدمه دیده در حادثه قبلی نیز تشدید شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مردم این منطقه به حالت عشایری زندگی کرده و مردم در سازه‌ها و ساختمانها سکونت ندارند عنوان کرد: بنابراین همین موضوع سبب شده که تلفات جانی جدی در این حادثه دیده نشود البته شرایط روانی حاصل از وقوع مکرر زلزله سبب شده مردم مایل به سکونت در ساختمانها نباشند.

تجری گفت: بنابراین مردم ناچار به استفاده از چادر هستند، از این رو از هلال‌احمر انتظار می‌رود در این شرایط برای تمامی زلزله‌زدگان پوشش چادر را در نظر بگیرند.

ا

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار