آمار تامل‌برانگیز!
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اردبیل گفت: 70 درصد سارقین استان اردبیل بیکار و در گروه سنی 25 تا 30 سال قرار دارند.
کد خبر: ۵۵۲۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۶ 14 January 2018
به گزارش تابناک اردبیل، جواد تقوی در نشست مطبوعاتی اظهار کرد: اولویت ماموریتی پلیس آگاهی در سه محور شامل مبارزه با سرقت، مبارزه با قاچاق کالا و ارز و جرایم خشن تعریف شده است.
 
وی موفقیت‌های پلیس آگاهی را با مشارکت و همکار نزدیک مردم یادآور شد و خاطرنشان کرد: در مبارزه با سرقت در 9 ماهه امسال موفق شدیم 15 باند سارقین را دستگیر کنیم که 6 مورد از آنها سارقین منزل، 4 مورد سارقین وسایط نقلیه و 5 مورد نیز سارقین مغازه بودند که نسبت به شناسایی و کشف عوامل آنها اقدام کردیم.
 
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اردبیل افزود: 63 درصد سارقین دستگیر شده اعتیاد به موادمخدر، 69 درصد سارقین سابقه‌دار، 68 درصد سارقین متاهل و 70 درصد سارقین نیز بیکار بودند.
 
تقوی میانگین سنی سارقین را 25 تا 30 ساله اعلام کرد و گفت: 70 درصد سارقین دستگیر شده استان اردبیل انگیزه سرقت خود را صرفا تامین هزینه‌های خرید و مصرف مواد مخدر اعلام کردند.
 
وی ادامه داد: در مجموع سرقت‌های به وقوع پیوسته در 9 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک درصد با کاهش وقوع سرقت روبرو بودیم.
 
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اردبیل اضافه کرد: امسال به نسبت سال گذشته 13 درصد افزایش کشفیات سرقت کلان و خرد را در استان شاهد بودیم به طوری که از مجموع سرقت‌های به وقوع پیوسته 26 درصد سرقت‌های مهم همچون سرقت از منزل، مغازه، خودرو و موتورسیکلت بوده و 74 درصد سرقت‌های خرد را شامل شده است.
 
تقوی با بیان اینکه 85 درصد سرقت‌ها منجر به کشف شده است، بیان کرد: وضعیت ما طبق شاخص‌های ابلاغی ناجاست به طوری که در سرقت‌های خرد نیز 74 درصد منجر به کشف شده است.
 
وی منفی بودن سرقت مسلحانه، سرقت از بانک، طلافروشی‌ها و راهزنی‌ها را نیز یادآور شد و اظهار کرد: در سرقت به عنف نیز آمار ما کمتر از ارقام کشوری است به طوری که نسبت به سال قبل 7 درصد کاهش کشف را در سرقت به عنف شاهد بودیم.
 
به نوشته ایسنا،‌رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اردبیل خاطرنشان کرد: 79 درصد سرقت‌های رخ داده در مرکز استان اردبیل و 21 درصد در 9 شهرستان دیگر رخ داده است.
 
تقوی با اشاره به اینکه فراوانی وقوع سرقت تا 62 درصد شامل پنج اولویت اصلی بوده است، گفت: اولویت اول مربوط به سرقت از اماکن خصوصی بوده که 18 درصد سرقت‌ها را شامل می‌شود که اغلب در ساختمان‌های نیمه‌کاره به دلیل نبود نگهبان رخ داده است.
 
وی تصریح کرد: 13 درصد سرقت‌ها مربوط به داخل خودرو، 12 درصد مربوط به قطعات خودرو، 10 درصد سرقت‌های خودرو و 9 درصد سرقت‌ها نیز مربوط به منزل بوده که این پنج اولویت سرقت در مجموع 62 درصد کل سرقت‌های استان اردبیل را تشکیل می‌دهد.
 
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اردبیل اظهار کرد: سرقت منزل نسبت به سال قبل 11 درصد کاهش یافته به طوری که 75 درصد این سرقت‌ها در 9 ماهه امسال کشف شده است.
 
تقوی با بیان اینکه 35 درصد سرقت مغازه‌ها نیز کاهش پیدا کرده و کشفیات در این بخش 106 درصد رشد نشان می‌دهد، گفت: 21 درصد کیف‌قاپی و 22 درصد سرقت از خودرو کاهش پیدا کرده و اکثر این سرقت‌ها نیز منجر به کشف شده است.
 
وی در مورد آمار پائین خودروهای اوراقی بعد از کشف نیز بیان کرد: اکثر سرقت خودروها مربوط به پراید و مدل پائین‌تر از سال 85 بوده به طوری که در اغلب موارد سرقت‌ها در روز مربوط به غفلت رانندگان در روشن نگهداشتن موتور خودرو و پائین آمدن از آن برای خرید از سوپرمارکت و یا گرفتن وجه از عابر بانک‌ها بوده است.
 
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اردبیل اضافه کرد: ما با 3 درصد افزایش وقوع سرقت در بحث موتورسیکلت مواجه بودیم ولی 77 درصد موتورسیکلت‌های سرقت شده کشف شده است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهندس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
در ارزیابی وزارت کشور که با مدنظر قرار دادن دهها شاخص مهم انجام یافته استانداری اردبیل طی دو سال گذشته در بین استانداریهای کشور رتبه سی ویکم را کسب کرده یعنی به عبارت دقیقتر مدیریت پروازی استاندار بازنشسته قبلی که ساکن تهران بود این بلارا به سر مردم مظلوم ما آورده که در کشور از اخر اول شویم با این وضع معلوم است فقر وبیکاری در استان محروم ما افزایش یابد ومعضلات بعدی یکی پس از دیگری به سراغمان آید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار