مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از افزایش ۸.۵ هکتاری سطح گلخانه‌های استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۵۵۳۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸ 16 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،رضا زارعی اظهار کرد: سطح گلخانه‌های استان کرمانشاه تا ابتدای امسال ۴۲ هکتار بود که در حال حاضر به ۵۰.۵ هکتار رسیدهاست.

زارعی با اشاره به وجود شش هکتار گلخانه گل شاخه بریده در استان اظهار کرد: مابقی گلخانه‌های استان به تولید محصولات خارج از فصل شامل انواع صیفی و سبزیجات از خیار وگوجه گرفته تا توت فرنگی و ... اختصاص دارند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه در شهرستان‌های صحنه و کرمانشاه واحد‌های گلخانه تولید گل شاخه بریده داریم، گفت: سالانه ۸.۶ میلیون شاخه گلشاخه بریده در استان کرمانشاه تولید می‌شود که همگی محصولات تولیدی به بازار تهران منتقل و از آنجا به نقاط مختلف کشور ارسال می‌شوند.

وی اضافه کرد: در تمامی شهرستان‌های استان بجز شهرستان‌های جوانرود، پاوه و ثلاث باباجانی گلخانه داریم.

زارعی در ادامه برنامه امسال استان برای توسعه گلخانه‌ها را اضافه شدن ۵۰ هکتاری سطح گلخانه‌ها عنوان کرد.

زارعی سپس با اشاره به حمایت از توسعه گلخانه‌ها در استان، گفت: به متقاضیان توسعه گلخانه‌ها در مناطق روستایی تسهیلات با سود شش درصد اعطا می‌شود که این سود برایمتقاضیان دیگر مناطق استان ۱۲ درصد است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: متقاضیان طرح‌های گلخانه‌ای هیچ محدودیتی برای دریافت تسهیلات ندارند و به هر میزان که نیاز داشته باشندتسهیلات دریافت خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به در دست توسعه بودن گلخانه‌ها در استان و کشور اظهار کرد: گلخانه‌ها بیشترین بهره وری را از آب دارند، به طوریکه میزان مصرف آب در گلخانه‌ها ششبرابر کمتر از شرایط مزرعه است.

این مسئول اضافه کرد: میزان بهره وری از منابع خاک نیز در گلخانه‌ها تا ۶ برابر بیشتر از شرایط مزرعه است.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار